شیوه‌نامه استانی «کتاب‌های شنیدنی بچه‌های کویر» در کانون خراسان جنوبی منتشر شد

با هدف ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه بین کودکان ونوجوانان شیوه نامه استانی کتاب‌های شنیدنی بچه‌های کویر توسط کانون خراسان جنوبی منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در این خصوص گفت: با توجه به اینکه در ایام شیوع بیماری کرونا کودکان بیشتر از هر زمانی در منزل اوقات فراغت دارند و فرصت مطالعه کتاب برای آنان فراهم است و از طرفی کتاب به عنوان یکی از ابزارهای موثر در کاهش نگرانی‌ها در جامعه به شمار می‌رود، کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی و غنی سازی اوقات فراغت ویژه برنامه‌ی« کتاب‌های شنیدنی بچه های کویر» را با رویکرد استمرار و تحقق اهداف تقویت مهارت خواندن و همچنین تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه با استفاده از فن آوری های نو برگزار می کند.

وی افزود: بر اساس این برنامه کودکان و نوجوانان با مشاوره مربیان مراکز کانون کتاب‌های  شعر و داستان را به دلخواه خود انتخاب و با خوانش و زیبا خوانی صحیح این کتاب‌ها، فایل‌های صوتی ۷ تا ۲۰ دقیقه‌ای تهیه و در قالب لوح فشرده به مراکز کانون تحویل خواهند داد که پس از بررسی اولیه در مراکز، آثار منتخب به اداره کل کانون استان ارسال خواهد شد.

مدیر کل کانون استان اظهار داشت: آثار دریافتی بر اساس ملاک‌هایی از قبیل، خوانش کتاب با صدای رسا ، به‌کارگیری لحن مناسب با توجه به علایم نگارشی،  انتخاب کتاب و محتوای مناسب گروه سنی و به کارگیری مطلوب اقدامات فنی جهت تدوین اثر(به گونه ای که در اصل کار تأثیرگذار نباشد) داوری، آثار برتر معرفی و در قالب مجموعه کتاب‌های صوتی منتشر خواهد شد.

گفتنی است مهلت ارسال آثار برای این برنامه پایان آذر ماه  ۱۳۹۹ تعیین شده است و علاقه‌مندان می توانند آثار خود را به صورت انفرادی یا حد اکثر گروه‌های سه نفره به مراکز کانون در سطح استان تحویل دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =