رمان «پیش از بستن چمدان» مینو کریم زاده نقد می‌شود

رمان «پیش از بستن چمدان» نوشته مینو کریم زاده در گروه مجازی «حال خوش خواندن» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با حضور هوشنگ بهداروند شاعر و نویسنده خوزستانی نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، این نشست مجازی به همت مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان روز شنبه 3 آبان 1399 از ساعت 11 تا 13 برگزار خواهد شد.

«پیش از بستن چمدان» نخستین بار در قالب طرح رمان نوجوان امروز در سال ۱۳۹۰ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

این رمان در رویداد ادبی هفدهمین دوره جایزه کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران شایسته تقدیر شناخته شد و در فهرست کتاب‌های منتخب لاک‌پشت پرنده نیز قرار گرفت.

«پیش از بستن چمدان» نوشته مینو کریم زاده، مناسب نوجوانان بالای ۱۵ سال است و برشی از حساس‌ترین لحظه‌های زندگی دو دختر به نام «گلی» و «دریا» را روایت می‌کند که باید برای آینده‌ی خود تصمیم بگیرند؛ قصه‌ی این دو به موازات هم، بازگو می‌شود و درعین حال آن‌ها به‌گونه‌ای اتفاقی، در اوج کلنجار رفتن با مشکلات زندگی سر راه یکدیگر قرار می‌گیرند. هر دو نوجوان، به‌گونه‌ای با خود و محیط پیرامونشان در کشمکش هستند. «گلی» در این کشمکش‌ها سعی دارد، زندگی‌اش را همان‌گونه که هست، یا دست‌کم تا چند روز پیش بوده، حفظ کند و «دریا» در تب و تاب است که خود را از شرایط کنونی خارج کند و تغییری اساسی در زندگی‌اش ایجاد کند. این تقابل، داستان را شیرین و مواجهه‌ی این دو نوجوان را معنی‌دار می‌کند.

گفتنی است: رمان «پیش از بستن چمدان» نوشته مینو کریم ‌زاده، تابستان 1399 برای چهارمین بار با شمارگان ۲ هزار و ۵۰۰ نسخه چاپ و روانه بازار نشر کتاب نوجوان شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =