«خلاقیت در عکاسی» موضوع نشست انجمن عکاسان نوجوان کانون سیستان و بلوچستان

هفتمین نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون سیستان و بلوچستان با موضوع «خلاقیت در عکاسی» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، هفتمین نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون استان برگزار شد.

در این نشست، که با موضوع خلاقیت در عکاسی برگزار شد، مدرس دوره با دعوت از اعضای انجمن برای شرکت در بحث این کارگاه مجازی گفت: «خلاقیت» مهم‌ترین و اساسی‌ترین قابلیت و توانایی انسان و بنیادی‌ترین عامل ایجاد ارزش است که در همه‌ی ابعاد زندگی نقش حیاتی دارد.

علی خوش‌جام در ادامه در بیان گستردگی این بحث عنوان کرد: همه‌ی علوم، تولیدات، فناوری‌ها، صنایع، ابداع‌ها و اختراع‌ها، هنرها، معماری و به طور کلی اساس انواع تمدن‌ها از ابتدا تا کنون، جلوه‌های گوناگون خلاقیت و نوآوری است.

وی سپس با بیان این نکته که: خلاقیت شامل چیزهایی است که هم اصیل هستند و هم ارزشمند و برآمده از فرایندهای خودآگاه یا ناخودآگاه، عنوان کرد: تفکرات خلاق زمانی تولید می‌شوند که شخص «پیش‌فرض‌ها» را کنار بگذارد و دیدگاه جدیدی را جست‌وجو کند که دیگران به آن نپرداخته‌اند.

خوش‌جام پس از این سخنان نمونه‌های گوناگونی از عکس‌ها، که در آنها عنصر خلاقیت به کار گرفته شده بود، را به اشتراک گذاشت و همراه و همقدم با حاضران عکس‌ها را تحلیل کرد و به اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یادآور شد که برای گرفتن چنین عکس‌هایی به کارگیری خلاقیت، اصلی ضروری است.

خیال‌پردازی و قدرت به یاد آوردن رویاها، توانایی دست کشیدن از یک قاعده و قانون و یافتن چارچوب جدید، توجه به توانایی خود و اعتماد به آن و هراس نداشتن از انتقاد و شکست، برخی از خصوصیات افراد خلاق بود که خوش‌جام در طول کارگاه به آن اشاره کرد.

گفتنی است معرفی کتاب و ارایه‌ی چند تمرین بخش‌های پایانی این کارگاه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =