مدیرکل کانون استان همدان از استقرار کتابخانه شماره ۵ کانون همدان در محل جدید خبر داد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان و رئیس معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری و همراهان ضمن حضور در دفتر مدیرکل کانون راجع به فعالیت‌های کانون در مناطق مختلف شهر و مشکلات مرکز استیجاری شماره ۵ کانون به گفت و گو نشستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، اکبر کاووسی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر و روح‌الله وجدی‌هویدا رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری، در دفتر مدیر کل کانون حضور یافتند و پیرامون پاره‌ای از مسائل فرهنگی به تبادل نظر پرداختند.
در این دیدار اکبر کاووسی ضمن تشکر از بهناز ضرابی‌زاده به جهت فعالیت‌ها و تلاش در زمینه رشد و پرورش کودکان و نوجوانان، خدمت به این قشر از جامعه را یک نعمت تلقی کرد و بیان داشت، باید آموزش «چگونه فکر کردن» را به کودکان و نوجوانان بیاموزیم تا انسان های خلاقی را به جامعه تحویل دهیم.
 ‏کاووسی یکی از اولویت‌های کمیسیون فرهنگی شورای شهر و شهرداری همدان را رشد شهروندانی خلاق عنوان کرد و گفت: شهروند خلاق، نتیجه تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان خلاق است؛ لذا ما به عنوان شهر دوستدار کودک، از در اختیار قرار دادن امکانات خود به کانون دریغ نخواهیم کرد.
در ادامه بهناز ضرابی‌زاده نیز از برگزاری این جلسه، ابراز خرسندی کرد و دغدغه حاضران نسبت به آینده کودکان و نوجوانان را باعث افتخار و خرسندی دانست و گفت: اگر ما به عنوان متولیان امور کودکان و نوجوانان از تربیت و پرورش آنها غافل شویم قطعاً در آینده با انسان‌ها و مسئولانی بدون انگیزه و خلاقیت روبه رو خواهیم بود.
وی بیان داشت: از همین امروز باید به تربیت روح و روان کودکان توجه و آنها را شهروند درجه یک به حساب آوریم.
ضرابی زاده کمبود اعتبار را یکی از موانع پیش روی کانون استان برشمرد و بیان کرد: کانون باید در جهت پیشرفت رسالت خود، از توان ادارات و ارگان‌های دیگر بهره ببرد.
وی هم‌چنین به محل فعلی مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ همدان اشاره کرد و گفت: مکان کنونی به سبب فضا واستیجاری بودن مناسب کودکان و نوجوانان نیست، لذا با پیگیری‌های مستمر و همکاری و مساعدت رئیس سازمان فرهنگی‌اجتماعی شهرداری همدان مکان مناسبی برای این منظور پیشنهاد شده که امیدواریم با موافقت اعضا کمیسیون فرهنگی شورای شهر در آینده‌ای نزدیک بتوانیم به این محل نقل مکان کنیم.
سپس میهمانان، ضمن بازدید از خودرو فرسوده کتابخانه سیار شهری همدان، قول مساعد دادند که نسبت به در اختیار گذاشتن اتوبوسی نیز جهت کتابخانه سیار کانون تلاش کنند.
در پایان مسئولان شهرداری به همراه مدیرکل کانون، با حضور در کوی کوثر و بازدید از فرهنگسرای در حال اتمام، نسبت به تحویل آن به کانون پرورش فکری در دو هفته آینده ابراز تمایل کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =