ماموریت اصلی کانون تربیت انسان است

مدیردفتر مرکزی حراست در آیین تکریم و معارفه مسوول حراست کانون مازندران، ماموریت اصلی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان را تربیت کودک در مسیر انسانیت عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، درابتدای این آیین که با حضور: مدیردفتر مرکزی حراست کانون کشور، نماینده حراست کل استان، مدیر کل کانون سمنان، مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون، مدیر کانون زبان مازندران و کارکنان این اداره کل و مراکز فرهنگی و هنری ساری برگزار شد، مدیرکل کانون مازندران ضمن تقدیر از صابر قربانی مسوول پیشین حراست از همراهی وی در پیشبرد اهداف کانون تقدیر کرد و افزود: با تدابیر صورت گرفته و همراهی همه کارکنان،  فضای خوب، امن و پرنشاطی در کانون مازندران وجود دارد. 
محمدعلی یزدان شناس به اهمیت آرامش و امنیت در کانون اشاره داشت و اظهار کرد: وجود چنین فضایی می تواند خدمات موثر وکیفی‌تری برای کودکان ونوجوانان فراهم آورد. 
وی ضمن ابراز موفقیت برای محمد باقر علی نژاد، مسوول جدید حراست این کانون ابراز امیدواری نمود با توسعه فضای همدلی بتوان خدمات شایسته‌تری به جامعه هدف ارایه کرد.
 *توجه به نگاه خلاقانه در حوزه فرهنگ
در ادامه، قاسم تنها در سخنان خود با اشاره به پیشینه غنی فرهنگی مازندران به عنوان دیار علویان، کار فرهنگی را فعالیتی حساس و مهم عنوان کرد که از اثر گذاری و مانایی ویژه‌ای برخوردار است. 
وی با اشاره به ارکان اقتدار ملی از سه اصل: عنصر سیاسی، عنصرنظامی و توانایی و قوام فرهنگی یاد کرد و خاطر نشان ساخت: در عصر جهانی شدن که خرده فرهنگ‌ها متاثر از فرهنگ‌های بزرگ هستند؛ اگر بخواهیم کار فرهنگی انجام دهیم باید ضمن توجه به اصالت فرهنگی نسبت به توسعه فرهنگی نگاه خلاقانه و ویژه‌ای داشته باشیم. 
مدیر دفتر مرکزی حراست کانون در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از خدمات مسوول پیشین حراست کانون مازندران و موفقیت برای مسوول جدید حراست کانون مازندران به برخی از ویژگی‌های کار در حراست اشاره کرد و افزود: ایجاد فضای دوستی، مهربانی و همدلی- حفظ کرامت انسانی همکاران و هویت بخشی به آنان- توجه به مراقبت از رفتارها و تعادل رفتاری– خود مراقبتی و انجام اعمال نیک- واقع بینی و درک موقیعت سازمانی- رفتار منصفانه و پرهیز از رفتارهای غیر حرفه‌ای- توجه به رضایت خدا در امور- توجه به پیشگیری و ارتباط چهره به چهره با همکاران شاخص‌های مهمی‌ست که می تواند تاثیر خوبی در رشد و توسعه سازمان داشته باشد.
تنها در جمع بندی سخنانش ماموریت اصلی کانون را تربیت انسان دانست و افزود: همه ما وظیفه داریم در این مسیر با بکارگیری روش‌های نو و خلاقانه در خصوص تعلیم و تربیت نسل آینده ساز کشور منشاء خیر باشیم. 
*کانون خط مقدم تربیت است
اما نماینده حراست کل استان مازندران نیز در این آیین، ویژگی کارحراست را در دو حوزه: اهمیت حراست و بایدها و نبایدهای این حوزه بیان کرد و اظهار داشت: کانون در خط مقدم تربیت است.
وی از اهمیت نظارت در حراست صحبت کرد و بر تعامل سازنده و هدفمند مسوول این حوزه با مدیر کل و کارکنان و مشاوره موثر تاکید کرد.
این مسوول در ادامه، صیانت- سالم سازی- پیش بینی و پیشگیری - کمک به سیستم- هوشمندی و تدبیر در امور  و همکاری با حراست مرکزی و حراست کل را اهداف حراست دستگاه‌های اداری یاد کرد. 
در پایان این آیین لوح تقدیر قاسم تنها مدیر دفتر مرکزی حراست، لوح تقدیر مدیر کل کانون مازندران و لوح تقدیر حراست کل استان مازندران به صابر قربانی مسوول پیشین حراست کانون مازندران اهدا شد وهم‌چنین حکم مسوولیت حراست این کانون به محمد باقر علی‌نژاد ابلاغ گردید.  
در انتهای این مراسم، قاسم تنها از مرکز شماره سه ساری، مرکز نجوم و استودیو آفرینش کانون مازندران بازید و با مربیان کانون صحبت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =