کد خبر: 300659
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
سوژه یابی در عکاسی

پنجمین نشست انجمن عکاسان نوجوان هرمزگان با حضور پروین پشتکوهی مدیر کل کانون پرورش فکری استان، ویژه اعضای علاقمند به فعالیت عکاسی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ حوری داوودی کارشناس آفرینش های هنری استان سیستان و بلوچستان تدریس پنجمین نشست تخصصی انجمن عکاسان نوجوان هرمزگان را به عهده داشت.

پنجمین نشست تخصصی مجازی با مشارکت اعضای نوجوان و مربیان استان در حالی برگزار شد که؛ پیش از این موضوعاتی هم چون خلاقیت در عکاسی، عکاسی موبایلی و اصول اولیه عکاسی، زاویه دید و نقش عناصر در عکاسی ارائه شده است.

حوری داوودی در این نشست نوجوانان را با موضوع‌ های سوژه یابی در عکاسی هم چون، توجه به تأثیر سوژه بر مخاطب، فکر کردن در مورد موضوعات مختلف و یادداشت‌برداری، تبدیل متن نوشتاری به سوژه عکاسی، تکنیک پیدا کردن سوژه، تازه و بکر بودن سوژه، میزان اهمیت سوژه در عکاسی، قرارگیری سوژه در مکان مناسب، اهمیت نور و چشم‌انداز در عکاسی، تبدیل سوژه‌های معمولی به سوژه مناسب آشنا کرد.

همچنین وی در این نشست مجازی با ارائه نمونه عکس هایی برای درک بهتر موضوع نشست و نقد و بررسی آثار، این جلسه را پایان داد.

در این نشست همچنین فاطمه غفاری نماینده انجمن عکاسان نوجوان هرمزگان ضمن تبریک روز نوجوان، توضیحاتی راجع به چالش "کتاب دوست داشتنی من" که از سری فراخوان های پنج شنبه های عکس انجمن هست؛ را ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =