اهمیت وحدت مسلمین در بیانیه گام دوم انقلاب تشریح شد

مرکز فرهنگی و هنری کانون شهرستان درمیان، با حضور امامان جمعه اهل تشیع و تسنن این شهرستان، نشست مجازی تبیین اهمیت وحدت مسلمین در بیانیه گام دوم انقلاب را ویژه‌ی اعضای نوجوان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی، همزمان با ۱۲ آبان ماه ۱۳۹۹ و در آستانه‌ی میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) مرکز فرهنگی و هنری کانون شهرستان درمیان نشست تبیین اهمیت وحدت مسلمین در بیانیه گام دوم انقلاب را با حضور حجت الاسلام مصیب خزاعی امام جمع اهل تشیع و مولوی مولوی سید احمد عبداللهی امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان به صورت برگزار کرد.

بر اساس این گزارش مولوی سید احمد عبداللهی طی سخنانی ضمن تبریک ایام هفته وحدت و ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص)، این هفته را فرصتی برای اتحاد مسلمین دانست و گفت: پیامبر گرامی اسلام با زحمات زیاد مردم زمان خود را از جاهلیت نجات داد و به برکت وجود ایشان همه مشکلات حل شد.

وی  اتحاد و برادری مسلمانان را لازم و ضروری دانست و افزود: اگر مسلمانان با هم وحدت  و اتحاد داشته باشند کفار جرات و جسارت اهانت به پیامبر را نخواهند داشت و رژیم های غاصب مانند اسرائیل هیچ زمانی سرزمین های مسلمانان را مورد تاخت و تاز قرار نخواهند داد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین خزاعی امام جمعه اهل تشیع این شهرستان نیز ضمن تبریک سالروز ولادت  حضرت محمد(ص)و امام جعفر صادق(ع) از وحدت به عنوان یک اصل در نظام انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود:   تعمیق وحدت و همگرایی در جهان اسلام و امت اسلامی در سطوح و ابعاد مختلف یکی از توصیه های مستمر و موکد رهبر امت اسلام، حضرت امام خامنه ای ((مدظله العالی)  بوده است.

وی منظور از وحدت در کلام امام خمینی (ره)  را تقریب و حضور دو مذهب شیعه و سنی در کنار هم دانست و افزود: این دو مذهب دارای مشترکات زیادی هستند و لازم است مسلمانان با دوری از اختلافات و تکیه بر اشتراکات فرصت تفرقه افکنی را از دشمنان بگیرند.

وی ادامه داد: امروز جامعه اسلامی بیشتر از هر زمانی باید  اتحاد و تقریب را برقرار کنند چرا که دشمنان از بین خود مسلمانان گزینه های خود را برای تفرقه افکنی انتخاب می کند و باعث خیلی از خونریزی‌ها  در جوامع اسلامی می شود.

 امام جمعه شهرستان درمیان با تاکید بر ادامه راه گذشتگان گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العی)  با تاسیس مجمع تقریب مذاهب و برگزاری مجامع مختلف باعث اتحاد بیشتر بین علمای اهل تشیع و تسنن شدند.

وی در پایان ضمن محکومیت هتک حرمت پیامبر گرامی اسلام توسط نشریه فرانسوی و تکرار آن توسط رییس جمهور این کشور اظهار داشت: با وحدت و همدلی و صدای واحد مسلمانان می توانیم جلو حرکت‌های دشمنان را بگیریم .

گفتنی است در ادامه ی این ویژه برنامه اعضای نوجوان مرکز فرهنگی و هنری درمیان به خوانش شعر و انتشار ویدیوهای تولیدی خود در مدح پیامبر گرامی اسلام پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =