اعضا و مربیان کانون برگزیدگان جشنواره داستان و قصه‌گویی روستا و عشایر کشور

مربیان و اعضای مراکز و انجمن‌های قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیشتر جایزه‌های نخستین جشنواره داستان و قصه‌گویی روستا و عشایر کشور را از آن خود ساختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پر.رش فکری کودکان ونوجوانان فارس، 16 برگزیده از 20 برگزیده این جشنواره را که به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان و با محوریت روستای شمیل بندرعباس برگزار شد اعضا و مربیان کانون تشکیل دادند و آرزو حقیقی، مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری نی‌ریز هم به عنوان برگزیده سوم بخش دفاع مقدس معرفی شد.

بر این اساس در آیین پایانی جشنواره که روز 12 آبان 1399 برگزار شد حجت‌الاسلام «حبیب‌رضا ارزانی» مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ارتباطی تصویری با محل برگزاری این آیین توضیح داد که بیش از 400 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و از میان آن تعداد 70 اثر در این مرحله برگزیده شد و در ادامه پس از ارزیابی مجدد از سوی هیات داوران متشکل از «مریم سعادت» کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون، «الهام دارابی» رئیس گروه پژوهش و ترویج قصه‌های ایرانی و «محمد لارتی» رئیس اداره هنرهای نمایشی بنیاد شهید؛ تعداد 20 اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

در این میان پس از خواندن بیانیه هیات داوران، در بخش آزاد(آثاربرگزیده بزرگ‌سال) به ترتیب صادق کیانی مقدم کارشناس اداره کل فرهنگی کانون،  یاسمن عباسی مربی و شادی آزاد بشمنی مربیان کانون استان هرمزگان و مریم زینلی مربی کانون کرمان رتبه‌های اول تا چهارم و در بخش کودک و نوجوان به ترتیب امیرمحمد موسایی عضو کانون فارسان استان چهارمحال و بختیاری، رها طاهری عضو مرکز تاکستان استان قزوین، حورا کریمی عضو کانون میناب استان هرمزگان و یلدا محبی عضو کانون کرمان رتبه‌های اول تا چهارم این بخش را به دست آوردند.

همچنین در بخش ویژه دفاع مقدس هم هر چهار رتبه نخست این جشنواره به کانونی‌ها اختصاص داشت و آسیه رحمتی مربی کانون اندیمشک استان خوزستان، آرام امینی مربی کانون کرمان، آرزو حقیقی  مربی کانون استان فارس و فرزانه ایران‌نژاد مربی کانون استان کرمان رتبه‌های اول تا چهارم را از آن خود ساختند.

 در بخش پدربزرگ و مادربزرگ‌ها هم چهار نفر به صورت مشترک و بدون رتبه‌بندی برگزیده این بخش اعلام شدند که بر این اساس نام آسیه صادقی عضو انجمن قصه‌گویی کانون هرمزگان، فاطمه یوسف‌زاده و صغری خواجوی اعضای انجمن قصه‌گویی کانون کرمان و مریم معینی برگزیدهاین بخش بودند.

همچنین لی‌لی‌ناز زنی‌وند عضو مجازی کانون خوزستان و محمدرضا سبحانی مینایی در بخش خردسال جشنواره نیز به‌صورت مشترک به‌عنوان برگزیده این بخش معرفی شدند.

در بخش ویژه «مسجد روستای ما» هم محمدحسن حسینی و محمد نظری به‌صورت مشترک به عنوان برگریده این بخش اعلام شدند.

گروه داوری نخستین جشنواره داستان و قصه‌گویی روستا و عشایر کشور نیز در بیانیه پایانی خود این جشنواره را فرصت خوبی برای شنیدن قصه‌ها در فضایی که عطر و بوی صمیمیت و سادگی زندگی روستا و عشایری ایران عزیز را داشت، دانستند و ضمن ابراز خرسندی از برگزاری شایسته‌ی نخستین جشنواره ملی  قصه‌گویی روستا و عشایر و استقبال گسترده مخاطبان از این برنامه، آرزو کردند در سال پیش رو شاهد توجه بیشترآحاد مردم به هنر قصه‌گویی به‌ویژه قصه‌های روستا و عشایر که آکنده از تجربه، عشق و عنصر طبیعت هستند، بوده و آثار ارزنده‌تری از قصه‌گویان کشورمان ببینم و بشنویم.

 همچنین با توجه به اهمیت احیای فرهنگ‌ها و سنت‌های روستا و عشایر و ارزش‌گذاری بر هویت فرهنگی و هنری روستا و عشایر، هیات داوران بر این باورند که این جشنواره ظرفیت برگزاری در بخش بین‌الملل و فرا کشوری را با حضور کشورهای دیگر داراست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =