کانون پر  پرواز کودکان و نوجوانان و مکمل آموزش‌ رسمی در پرورش فکر است

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در جمع نخبگان و صاحب نظران تعلیم و تربیت استان به تشریح فعالیت‌های کانون پرداخت و از کانون فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش به عنوان لازم و ملزوم یکدیگر و کامل کننده فعالیت ها و برنامه های هم در راستای توانمندسازی دانش آموزان در ابعاد مختلف آموزشی، پرورشی و تربیتی یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی: طاهره حمیدی، مدیر کل کانون استان در جمع نخبگان و صاحب نظران تعلیم و تربیت استان گفت: هر بنا و ساختمانی نیاز به ستون های مستحکم و غیر قابل نفوذی دارد و معلم  و مربی ستون بنای آموزش و عمود خیمه تعلیم و تربیت هستند.

حمیدی اظهار داشت: لازمه تحقق کامل اهداف سند تحول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اثر بخش بودن فعالیت ها و برنامه های متنوع آموزشی و پرورشی است.

وی، از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان بازوی تعلیم و تربیت و نقطه  تمرکز، در وادی مشکلات و سختی های یاد کرد و ادامه داد: کانون؛ پر پرواز کودکان و نوجوانان؛ و مکمل آموزش‌های رسمی در بعد پرورش فکر و هدایت اثرگذار اندیشه‌ها در مهارت آموزی و توانمند سازی ایشان در زندگی فردی و اجتماعی است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی معلم در کلاس درس و مربی در کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون را رکن موثر نظام تعلیم و تربیت دانست و ابراز داشت: یکی از اهداف کانون عمق بخشی به فرایند یاد دهی و یادگیری و اثر بخشی آموزش های مدارس منطبق با سند تحول بنیادین است.

حمیدی با بیان این مطلب که در حال حاضر ۶۲ فعالیت و مهارت در ابعاد عقیدتی، علمی، فرهنگی، هنری و ادبی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارایه می شود، یاد آور شد: کانون فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش لازم و ملزوم یکدیگر بوده و کامل کننده فعالیت ها و برنامه های هم در راستای توانمندسازی دانش آموزان در ابعاد مختلف آموزشی، پرورشی و تربیتی هستند.

گفتنی است این جلسه همزمان با ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۹ با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و جمعی از جمع نخبگان و صاحب نظران تعلیم و تربیت استان در محل سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =