فراخوان استانی مهرواره معرفی کتاب بر موج دانایی منتشر شد

فراخوان استانی مهرواره معرفی کتاب مجازی، با شعار "خوب زندگی کردن تمرین می خواهد" در دو بخش فیلم و کلیپ و بخش پادکست از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ "برموج دانایی" عنوان فراخوان استانی مهرواره معرفی کتاب است؛ که از سوی واحد کارشناس فرهنگی کانون هرمزگان برگزار می گردد.

پروین پشتکوهی مدیرکل کانون هرمزگان در این رابطه گفت؛ کتابخوانی یک ویژگی ممتاز فرهنگی است و توسعه ی فرهنگی هر کشوری در گرو اهمیت دادن به کتاب خوانی و ترویج مطالعه در جامعه، خصوصا در میان کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: توسعه و ترویج کتابخوانی و اجرای برنامه های کتاب محور همواره مورد توجه کانون بوده است. قالب و شیوه اجرا معرفی کتاب یکی از فعالیت هایی است که می تواند نقش به سزایی در علاقه مندی کودک و نوجوان و بزرگسالان به مطالعه داشته باشد. در این فرآیند مخاطبان، یک کتاب از کتاب های مورد علاقه خود را  انتخاب می کنند و با مطالعه و درک درست از محتوای کتاب به انتخاب  و طراحی شیوه ها و ابزارهای متفاوت برای معرفی آن می پردازند و در نهایت کتاب را به شیوه نو و خلاق در قالب فیلم، کلیپ یا پادکست به مخاطبان معرفی  می کنند.

 پشتکوهی اعلام داشت:  اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی،   مبنی بر استفاده از شیوه ها و قالب های نو و ابداعی در کنار شیوه های اصیل و سنتی در طراحی و اجرای فعالیت های فرهنگی برای کمک به تربیت نسلی کتابخوان و اندیشه ورز اقدام به برگزاری مهرواره معرفی کتاب خلاق ویژه  کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و نویسندگان کتاب نموده است.  

مدیر کل کانون افزود: ترویج و توسعه ی فرهنگ کتابخوانی و به روز رسانی انجام فعالیت های کتاب محور، گسترش دامنه ی مخاطبان کتاب خوان، تقویت لذت خواندن و نهادینه شدن کتابخوانی درجامعه، رشد و پرورش استعداد ذوقی و فکری مخاطبان، شناسایی استعدادهای هنری ادبی فرهنگی و بستر سازی برای رشد، ارتقای سطح کیفی برنامه های کتاب محور، ترغیب مخاطبان به ابداع واجرای شیوه های موثر در این فعالیت با محوریت کتاب، فراهم نمودن بستر مناسب برای افزایش اشتیاق به معرفی کتاب  و به طبع آن افزایش انگیزه مطالعه از اهداف این مهرواره است.

پشتکوهی در ادامه صحبت هایش گفت: مخاطبان کودک (۷ الی ۱۲سال)، نوجوان(۱۲ الی۱۸ سال) و  بزرگسال علاقمند به کتاب می توانند در این فراخوان شرکت نمایند و همچنین امکان حضور نویسندگان کتاب استان نیز در این پویش فرهنگی فراهم شده است.

گفتنی است آخرین مهلت ارسال آثار ۳۰ آبان ۹۹ و زمان اعلام نتایج داوری و آئین تقدیر از برگزیدگان به صورت مجازی ۲۵ آذر ۹۹(روز پژوهش) است و کلیه شرکت کنندگان می بایست جهت دریافت شیوه نامه و ارسال مشخصات و آثار خود را از طریق لینک  http://hormozgan.kpf.ir/ketab   ارسال نمایند.

قابل ذکر است آثار ارسالی قبلا در هیچ جشنواره، مهرواره و مسابقه شرکت نکرده باشند و یا درسایت ها و فضای مجازی و ... بارگذاری نشده باشند.

آثار پس از داوری اولیه به بخش رقابتی مهرواره راه پیدا می کنن و دبیرخانه مهرواره در استفاده، انتشار و بهره برداری از  کلیپ ها و فایل های ارسالی آزاد است و شرکت در مهرواره به منزله موافقت صاحب اثر با موارد ذکر شده می باشد.

شرکت کنندگان در بخش کلیپ می توانند در ساخت کلیپ و فیلم با تلفن همراه و یا دوربین فیلمبرداری استفاده کنند و کلیپ ها و فیلم های معرفی کتاب حتما به صورت افقی فیلمبرداری شده باشند. مدت زمان هر فیلم یا کلیپ  حداکثر ۳ دقیقه می باشد و  سایز فایل ارسالی نباید بیش از ۵۰ مگ، کیفیت فیلم ارسالی حداقل۴۸۰p  باشد.

در بخش پادکست نیز علاقمندان (۱۲ الی۱۸ سال) و بزرگسالان می توانند در مدت زمان  حداکثر ۳دقیقه آثار خود را ارسال نمایند. فایل های ارسالی نباید بیش از ۳۰مگ باشد و فرمت فایل صوتی mp۳  باشد. نام فایل صوتی به نام و نام خانوادگی تولید کننده اثر باشد و استفاده از جلوه های ویژه صوتی و موسیقی در  پادکست ها بلامانع است.

همچنین علاقمندان در تولید پادکست ها به فن بیان مناسب، کیفیت فنی  ضبط صدا و ارانه محتوای مناسب با معرفی کتاب توجه نمایند و استفاده از شیوه های ترکیبی بلامانع است.

در بخش ویژه این مهرواره، معرفی کتاب توسط نویسندگان استانی(در راستای حمایت و معرفی نویسندگان استان) صورت می گیرد و تمام نویسندگان کتاب استان می توانند به معرفی کتاب های خود بپردازند وآثار خود را دبیرخانه مهرواره ارسال نمایند.

قرار است در هر بخش به ۳ اثر برتر جایزه  و لوح تقدیر اهدا می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =