بیانیه هیات داوران مسابقات بین‌المللی نقاشی کودک دست‌های پاک نجات بخش زندگی قرائت شد

مسئول دبیرخانه جشنواره بین‌المللی دست‌های پاک نجات بخش زندگی، بیانیه هیات داوران را در اختتامیه جشنواره "دست های پاک" قرائت کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان‌رضوی، متن بیانیه داوران جشنواره بین‌المللی "دست های پاک نجات بخش زندگی" توسط سهراب خواجه نژاد، یکی از اعضای هیئت داوران قرائت شد که متن آن به این شرح است:

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همیشه برای بروز استعدادهای هنری کودکان تلاش کرده و امروز نیز در راستای نیازهای مردم جهان، فراخوانی برای بچه ها منتشر نموده است.

کانون با کودکان علاقه‌مند دنیا یک خواسته را مطرح کرد. "اهمیت بهداشت دست‌ها را  به صورت یک نقاشی به ما نشان دهید. " 

نقاشی کودکان یکی از بهترین فرصت‌ها برای آشنایی با ایده‌های آنهاست و امروز کانون پاسخ‌های بی‌شماری از آن ها را به مردم جهان تقدیم می‌کند. پاسخ هایی متنوع و شگفت انگیز، همیشه ارمغان مشارکت بچه‌ها آرامش و دوستی است و ما از این هدیه سپاسگزاریم.

وی در ادامه گفت: نقاشی یک زبان بین‌المللی و از هنرهای محبوب دوران کودکی است. هیات داوری لازم می‌داند به خاطر طرح ایده هوشمندانه و انتشار این فراخوان نقاشی که در آن همدلی، امید، فرصت دادن به کودکان برای طرح ایده‌ها و حضور مسئولیت پذیر موج می‌زند از کانون تشکر کند.

تیم داوری پس از بررسی آثار نقاشی؛ مشارکت شگفت انگیز کودکان از کشورهای مختلف را نشانه نیاز آنها به فرصتی برای بروز ایده‌ها دانست.

سهراب نژاد افزود: آثار دریافت شده از سطح بسیار خوبی برخوردار بود و باید از همه کودکان برای تلاش خوبشان تشکر کنیم. مهمترین ملاک‌های داوری در این مسابقه اصالت آثار، هماهنگی با دنیای آشنای کودکان، توجه ویژه به ایده‌پردازی در آثار، خلاقیت و استفاده مناسب از لوازم نقاشی و ارتباط نقاشی با موضوع فراخوان بود.  

وی بیان کرد: از ویژگی هایی که در آثار دیده شده است می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد: غالب تصاویر نگاهی زلال به دنیای پیرامون خود دارند و تحت تاثیر روحیه و خلاقیت‌های کودکانه به صورت نقاشی در مقابل دیدگان داوران قرار گرفته‌اند

صمیمیت در نقاشی‌های انتخابی یکی از ویژگی‌های آن هاست و نکته هایی در آثار دیده می‌شودکه گویای دقت عمیق بچه‌ها به زندگی پیرامون است.

وی گفت: تیم داوری به  کودکان شرکت کننده توصیه‌هایی دارد:

فکرهای شما حرف اول در نقاشی ست سعی کنید فکرها و ایده‌های جالبی پیدا کنید. بیشتر نقاشی بکشید تا تسلط بیشتر به لوازم کارتان پیدا کنید. ایده‌های شما و تسلطتان به نقاشی کافی نیست خلاقیت شماست که در کار پایانی، جلوه گر خواهد شد پس در مسیری خلاقانه گام بردارید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =