کد خبر: 300876
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۲
بازدید 143
فعالیت‌های کانون، پویاتر از قبل در حال برگزاری است

نشست مجازی هم‌اندیشی مربیان مسوول، مربیان فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با حضور انسیه موسویان، مدیر آفرینش‌های هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، بارگذاری و اجرای کارگاه‌های عمومی در مرکز مجازی کانون، ثبت فعالیت‌ها در سامانه و فعالیت تخصصی مربیان هنری و ادبی موضوع این نشست بود.

بر اساس این گزارش، موسویان با اشاره به فعالیت‌های کانون در زمان همه‌گیری ویروس کرونا گفت: شیوع این بیماری باعث ایجاد تغییراتی در شیوه‌ی اجرای فعالیت‌های کانون شده و این تغییرات، مشکلاتی را ایجاد کرده که بعضی به زیرساخت‌ها مربوط می‌شود و بخشی از این مشکلات به دلیل عدم آشنایی کافی با فضای مجازی رخ داده است و مدت زمانی طول می‌کشد تا مرتفع شود.

مدیر آفرینش‌های هنری و ادبی کانون در ادامه گفت:  خوشبختانه در این ایام، نه تنها فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دچار وقفه نشده بلکه پویاتر و پر نشاط‌تر از قبل در حال برگزاری در فضای تازه و متفاوت به شکل مجازی است.

موسویان از کارشناسان، مربیان مسوول و مربیان خواست تا دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ارسالی از ستاد را با دقت مطالعه کنند تا ابهامی باقی نماند. به گفته‌ی او  برای تنظیم این دستورالعمل‌ها، ساعت‌ها و روزها، جلسه برگزار می‌ شود و آنچه به استان‌ها می‌رسد، حاصل هم‌اندیشی و برگزاری همین جلسه‌هاست.

حضور انیسه موسویان در این نشست با پاسخ‌گویی به پرسش‌های کارشناسان و مربیان کانون فارس همراه بود.

در ادامه‌ی این نشست مجازی، سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس خطاب به مسوولین و مربیان مراکز فرهنگی هنری استان گفت: بحران ویروس کرونا، فضای نامناسبی را ایجاد کرده که ضروری است همه با رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و توجه به هشدارهای مسوولین، از آن عبور کنیم. هر چند این بحران اختلالاتی را در فعالیت‌های حضوری کانون به وجود آورده ولی استفاده‌ی بهینه از فضای مجازی می‌تواند قسمتی از این مشکلات را مرتفع کند و بسیاری از فعالیت‌ها حتی در دوران پس از کرونا با توجه به تجربه‌هایی که حاصل شده با هزینه و اتلاف وقت کمتر ادامه یابد.

سعید رضا کامرانی در ادامه گفت: بسیاری از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در فضای مجازی قابل ارائه است و لازم است که همکاران در پرکردن و غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان ونوجوانان همانند گذشته فعال باشند و با تولید محتوا و ارائه مطلوب فعالیت‌ها، از هدر رفتن وقت کودکان و نوجوانان و بهره‌مندی از فعالیت‌های کانون در این دوران نقش به‌سزایی ایفا کنند.

کامرانی با اشاره به پیش رو بودن هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی گفت: در زمینه‌ی رشد و توسعه، کتاب نقش مهمی را ایفا می‌کند و یکی از شاخصه‌های جوامع مترقی به‌حساب می‌آید و اگر نگاهی به تاریخ سرزمین‌های مختلف بیندازیم، متوجه خواهیم شد که بخش مهمی از فرهنگ، ادب، هنر و علوم در قالب کتاب به نسل‌های بعد منتقل شده و می‌شود و می‌توان ادعا کرد که با وجود فن‌آوری‌های جدید، کتاب منزوی نخواهد شد و تکنولوژی و فن‌آوری فقط می‌تواند مضمون ومحتوای کتاب‌ها را راحت‌تر و به سهولت منتقل کند هر چند نمی‌تواند به‌طور کامل جایگزین کتاب شود. 

نشست هم‌اندیشی مربیان مسوول، مربیان فرهنگی هنری وادبی کانون فارس با توضیحات کارشناسان فرهنگی، هنری، ادبی و فن‌آوری اطلاعات درباره‌ی بارگذاری و اجرای کارگاه‌های عمومی در مرکز مجازی کانون، ثبت فعالیت‌ها در سامانه و فعالیت تخصصی مربیان هنری و ادبی، ادامه و پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =