کارگاه تخصصی انجمن سرود کانون لرستان برگزارشد

کارگاه تخصصی انجمن سرودکانون لرستان باموضوع: «تعیین وتطبیق گستره صدایی برروی سازمرجع (بخش دوم)» و حضوراستاد«سهیل مطیعا»دبیرانجمن سرودکانون برگزارشد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان:کارگاه «سرود» با موضوع:  «تعیین وتطبیق گستره صدایی برروی سازمرجع(بخش دوم)» با تدریس سهیل مطیعاوحضوراعضا، رابطین سرودو مربیان فرهنگی مراکزفرهنگی هنری کانون استان در انجمن سرود لرستان برگزار شد.
سهیل مطیعا دبیرانجمن سرودکانون در ابتدای این کارگاه مباحث کارگاه های قبل را مرور کرد و تعاریفی از گروه(کُر)، شناخت بخشهای صدایی انسانی بر روی ساز مرجع وچهار بخش اصلی صدا تشکیل دهنده یک گروه کُر ارایه داد.
مطیعا نت های مختلف را بر روی ساز مرجع، صداهای زیر و بم  میانه و قابلیت و گستره صداها را بر روی ساز مرجع(پیانو) توضیح داد. و چهار بخش صدایی شامل« سوپرانو، آلتو، تنور و باس را با ارسال تصایر متناسب، بر روی ساز مرجه تشریح کرد.
مدرس این کارگاه، الفبای زبان موسیقی بر روی ساز و درک و اجرا بر روی پیانو، جایگاه نت ها و زیر بم آنها، و اکتاوها را مرور کرد و تفاوت های گستره صدای هرانسان و محدوده های هنجره صوتی، و کششهای صدا را توضیح داد.
این استاد موسیقی درادامه نمونه های از تصاویر و ویدیوهای مختلف را برای درک بیشتر مطالب در گروه به اشتراک گذاشت و به پرسش و پاسخ از شرکت کنند گان پرداخت.
در بخش بعدی کارگاه تخصصی سرود کانون پرورش فکری لرستان «تعیین وتطبیق گستره صدایی برروی سازمرجع» با طرح پرسش هایی از سوی اعضا و مربیان و پاسخ از طرف مدرس کارگاه به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =