کد خبر: 300910
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
بازدید 160
جادوی نور در عکاسی تشریح شد

نشست تخصصی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری لرستان با حضورسهراب خواجه نژاد و اعضای این انجمن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، نشست تخصصی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضورسهراب خواجه نژاد کارشناس مسئول آفرینش های هنری کانون خراسان رضوی، شامگاه 20 آبان ماه 1399 با موضوع: جادوی نور برگزار شد.
براساس این گزارش: در ابتدای این نشست مدرس کارگاه درخصوص جادوی نور درعکاسی و عکاسی در طبیعت و... مطالبی را تشریح کرد وگفت: نور یکی از مبانی اصلی عکاسی است و بدون نور چیزی دیده نمی شود.
خواجه نژاد افزود: یک عکاس خوب باید بتواند نور مناسب را پیدا و کنترل کرده و جهت های مختلف تابش نور را بررسی، و یک جهت مناسب را انتخاب کند.
مدرس این کارگاه در خصوص منبع نور توضیح داد و عنوان داشت: هرچه از منبع نور دورتر شویم میزان نور برای عکاسی کمتر می شود.
وی اضافه کرد: نور ویژگی های زیادی دارد ازجمله: شدت نور، نور سخت، نور نرم و عدم ایستایی شرایط نور طبیعی و تاثیر این تغییرات در عکاسی.هجم دادن به فضا، عمق دادن، حالت دادن به عکس و..که یک عکاس باید به منبع و جهت تابش نور توجه داشته باشد.
سهراب خواجه نژاد درادامه مطالب را درخصوص فضای یک استودیو عکاسی و لوازم نورپردازی بیان داشت وگفت: در عکاسی در طبیعت زاویه تابش نور و منبع نور مدنظر قرارگیرد و به دنبال عکس هایی باشیم که اثرگذارباشد.
گفتنی است: نشست تخصصی انجمن عکاسان نوجوان کانون لرستان با حضور اعضای این انجمن و دعوت از سهراب خواجه نژاد در20 آبان ماه 1399 برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =