شاخصه های کارگردانی تئاترکودک ونوجوان تشریح شد

نشست تخصصی انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان با حضور یاسر هاشم زاده و موضوع: « شاخصه های کارگردانی تئاترکودک ونوجوان » برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، صبح امروز چهارشنبه ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۹، نشست تخصصی انجمن هنرهای نمایشی کانون استان لرستان با حضور یاسر هاشم زاده به صورت مجازی برگزار شد.
درابتدای این نشست، هاشم زاده تاریخچه ای ازکارگردانی تئاتر را مرور کرد و ضرورت های توجه به تئاتر کودک ونوجوان، تفاوت های بین تئاتر بزرگ سال و کودک را مورد بحث و گفت و گو قرار داد.
وی یک کارگردانی یک اثر تئاتر در را چند بخش مورد بحث و گفت وگو قرار داد و مطالبی را پیرامون؛ تئاتر به بهانه کودک، درباره کودک، کودک برای کودک بیان داشت.
مدرس این کارگاه با اشاره به خلاقیت در یک کار نمایشی عنوان کرد: نمایش نقش تاثیرگذاری بر رشد شخصیت وتربیت کودک و نوجوان دارد و به عنوان یکی از هنرهایی که در کنار مخاطب اجرا می شود، به عنوان ابزاری در خدمت تعلیم وتربیت  کودک ونوجوان است.
هاشم زاده افزود: زاویه دید کارگردان باید به گونه ای باشدکه نوع اجرای کودک را از بزرگسال مجزا کند و یک اثر برای کودک ونوجوان باید تفاوت های زیادی از از نظر محتوا و تکنیک داشته باشد.
وی خطاب به نوجوانان ومربیان، حاضر در کارگاه گفت: برای کارگردانی یک تئاتر باید شاخصه هاییمانند، متن خوب و مناسب سن مخاطب، تفکیک کودک ونوجوان، دیالوگ های ساده و روان و شکل و شیوه اجرا توجه شود.
هاشم زاده به طراحی صحنه متناسب با کودک ونوجوان اشاره کردو گفت: طراحی صحنه، نوع رنگ آمیزی و ساخت دکور با توجه به سن مخاطب اجراشود.
در بخش پایانی این کارگاه، شرکت کنندگان سوالات خود را مطرح کردند و مدرس دوره به آنها پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =