کودکان و نوجوانان البرزی هفته کتاب را در فضای مجازی تجربه می کنند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا) با تبیین برنامه‌های این اداره کل به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی (۲۴ تا ۳۰ آبان) اعلام کرد که با توجه به شیوع ویروس کرونا ، کودکان و نوجوانان استان برنامه های این هفته را امسال در بستر فضای مجازی تجربه و دنبال می کنند.

قاسم سلیمانی گفت: باتوجه به کتاب‌محور بودن فعالیت‌ همه مراکز زیرپوشش کانون، فعالیت‌های هفته کتاب با عنوان ویژه برنامه کتابنوش در ۲ سطح «مرکز محور» با رویکرد توجه به متون کهن و «استانی» با رویکرد دانایی و مانایی تدارک دیده شده است.

وی خاطر نشان کرد: اعلام نتایج مسابقه کتابخوانی نیمکت‌های پاییزی به مناسبت ۱۳ آبان، تجلیل از یاران مهربان کتاب، تهیه کلیپ‌های کتابخوانی با عنوان «با هم بخوانیم»، نقد و بررسی کتاب‌های زیبا صدایم کن و شعر بی‌طاقت، گپ‌وگفت با نویسندگان کودک و نوجوان، نشست آموزشی از جمله برنامه‌های استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز در هفته کتاب است.

این مسوول با بیان اینکه از گذشته کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۶ سال زیر پوشش برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار داشتند اظهار داشت: با توجه به بروز برخی مشکلات برای نوجوانان ۱۶ سال به بالا، از ۲ سال پیش توجه با مدنظر قرار گرفتن مناطق حاشیه‌نشین و روستایی و نوجوانان، پیگیر تشکیل انجمن‌هایی در بخش‌های مختلف شدیم و اکنون پنج انجمن زیر نظر کانون فعال است.

وی ادامه داد: برگزاری ویژه برنامه «نماهنگ‌های نجومی» توسط انجمن نجوم، اجرای طرح‌های ویژه «آرزوی عروسک‌های کاغذی من» توسط انجمن هنرهای نمایشی و  واحد هنری، قصه‌گویی به صورت زنده توسط انجمن قصه‌گویی، «کوله‌پشتی کتاب» توسط واحد سیار کانون با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی  و برگزاری مسابقه عکاسی کتاب با موضوع «چالش کتاب‌خوانی مردم» توسط انجمن عکاسی به مناسبت هفته کتاب برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز خاطر نشان کرد: به مناسب هفته کتاب، برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی مرکز محور نیز با بهره‌گیری از کتاب‌های گلستان سعدی، شاهنامه فردوسی، مرزبان‌نامه، مثنوی معنوی، سندبادنامه، کلیله و دمنه و آثار عطار توسط هر یک از مراکز زیر پوشش کانون اجرا خواهد شد.

سلیمانی افزود: باتوجه به شیوع کرونا و پیگیری تکالیف درسی کودکان و نوجوانان از طریق فضای مجازی، تلاش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر فراهم کردن بستر مناسب به منظور افزایش روحیه و نشاط در بین آنان برای فعالیت در این فضا متمرکز شده است.

لینک مصاحبه در خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =