اجرای بیش از ۱۴۵ فعالیت در فضاهای مجازی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان همدان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به مناسبت فرارسیدن بیست‌وهشتمین دوره کتاب و کتابخوانی فعالیت‌های اجرایی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون را با شعار «دانایی مانایی» تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، بهناز ضرابی‌زاده به بهانه فرا رسیدن هفته کتاب‌وکتابخوانی فعالیت‌های اجرایی در مراکز فرهنگی هنری کانون استان همدان را تشریح کرد.
ضرابی‌زاده، ضمن تبریک فرارسیدن بیست‌وهشتمین هفته کتاب و کتابخوانی گفت: این هفته را به همه هموطنان عزیزم به ویژه کودکان و نوجوانان سرزمینم شادباش عرض می‌کنم.
 ‏مدیر کل کانون با تاکید بر کلام الهی که می‌فرماید «هل یستوی الذین یعلمون والذین لایعلمون» اهمیت تاثیر مطالعه بر رشد انسان را عنوان کرد و  گفت: قطعا کسانی که می‌خوانند و می‌دانند با کسانی که مطالعه نمی‌کنند برابر نیستند. کتاب از دیرباز احیا کننده دانایی و مانایی بشر بوده و خواهد بود.
 وی هم‌چنین گفت: کتاب می‌تواند به عنوان یک ابزار مطمئن و کارآمد در بهینه‌سازی فضای فرهنگی جامعه برای همه و به ویژه کودکان و نوجوانان موثر باشد.
ضرابی‌زاده هم‌چنین با توجه به اهمیت جایگاه مطالعه بر اساس آموزه‌های اسلام، بیان داشت: اگر علاقه به مطالعه از کودکی در انسان پدید نیاید و مطالعه به نیاز معنوی در زندگی  تبدیل نشود، انسان در جوانی تهی از اندیشه و تفکر خواهد بود و سادگی و بی‌تجربگی جوانی راه را برای نفوذ ناهنجاری‌ها باز می‌سازد.
 ‏مدیرکل کانون استان با توجه به فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی گفت: این هفته را مغتنم شمرده و نسبت به توسعه و ترویج کتابخوانی و ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه تلاش کنیم.
 وی سپس به برنامه‌های اجرایی در مراکز ۴۱ گانه استان همدان اشاره کرد و گفت: به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا کلیه فعالیت‌های کانون در فضای مجازی اجرا می‌شود.
 ‏مدیرکل کانون به انجام ۱۴۵ فعالیت در کلیه مراکز فرهنگی استان برای کودکان و نوجوانان اشاره و اهم این فعالیت‌ها را به شرح ذیل عنوان کرد.


- اجرای برنامه شادپیمایی کاروان دوستداران کتاب در سطح شهر همدان به مدت یک هفته با هدف ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی 
- برگزاری انجمن مجازی شعر با حضور میثم متاجی 
- مشارکت در اجرای جام باشگاه‌های کتابخوانی
- اجرای برنامه ادبی «دو پنجره» به صورت کشوری در قالب شعر و داستان 
- اجرای ۴۱ معرفی کتاب از کتاب‌های طرح تمیم در ۴۱ مرکز فرهنگی توسط مربیان
- اجرای برنامه «رادیو کتاب» توسط اعضای نوجوان
- اجرای لایو قصه‌گویی با حضور کیانی‌مقدم با موضوع «قصه‌های آیینی»
- فراخوان عکاسی «من و کتاب هایم»، «یارمهربان» و «بهترین کتاب»
- ساخت پادکست صوتی و تصویری توسط اعضا با موضوع کتاب
- برگزاری جلسه انجمن عکاسان نوجوان 
- ‏ساخت مجسمه «کودک کتابخوان»
- معرفی شهدای کتابخوان و دهها برنامه و فعالیت‌های متنوع دیگر.

لازم به ذکر است این برنامه های شاد، در جهت ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، توسط ۴۱ مرکز فرهنگی‌هنری، ثابت، سیار و پستی در فضاهای مجازی برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.
ضرابی‌زاده ابراز امیدواری کرد، در این هفته، عزیزان کودک و نوجوان نهایت استفاده خود را از این برنامه‌های متنوع داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =