کد خبر: 301027
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
بازدید 249
چهاردهمین نشست انجمن ادبی سروناز

چهاردهمین جلسه انجمن مجازی داستان «سروناز» با محوریت داستان ویژه اعضای نوجوان دختر و پسر داستان‌نویس باحضور مربیان و رابطان ادبی استان فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، بتول پورشیخ، نویسنده کودک و نوجوان، به عنوان میهمان در این برنامه حضور داشت و به نقد و بررسی آثار اعضا پرداخت.

بر اساس این گزارش، پورشیخ درباره‌ی ارتباط اسم داستان با متن صحبت کرد و اسم را شناسنامه‌ای برای هر داستان دانست. او از  اعضا خواست داستان‌های خود را چند بار بخوانند، از آوردن جملات اضافه و اطلاعات تکراری پرهیز و اسم مناسب را برای داستان انتخاب کنند. 

این نویسنده کودک و نوجوان از عنصر باور پذیری در داستان هم گفت که به سیر منطقی و طبیعی داستان کمک می‌کند.

پورشیخ در نقد آثار اعضا به طرح کلی داستان اشاره کرد و گفت: طرح اولیه‌ی داستان باید خوب و قوی انتخاب شود و با توجه به مسائل روز و سوژه‌های اطراف، از توصیف خوب داستانی بهره برد و با ایجاد تعلیق، زبان روان و توصیف‌های مناسب، به  پایان‌بندی خوب در داستان رسید.

مربی ادبی کانون قزوین همچنین از اعضا خواست زبان معیار را در نوشتن داستان در نظر بگیرند و ساختار درست جملات را رعایت کنند.

این نشست ادبی با نقد و بررسی آثار اعضا ادامه یافت.

انجمن ادبی سروناز با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری جلسات حضوری به‌صورت مجازی و با هدف توانمندسازی اعضا و مربیان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =