کانون پرورش فکری بر روی افکار دانش آموزان و معلمان تاثیر مثبت می گذارد

به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان و هیئت همراه از اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری لرستان: امروز 25 آبان ماه 1399، همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی، علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان، رقیه معتمدی معاون آموزش ابتدایی و هیئت همراه از اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان لرستان بازدید کردند.
دراین بازدید میهمانان از کتابخانه های سیار، مرکز تخصصی نجوم و مرکز فرهنگی هنری شماره 2کانون خرم آباد بازدیدکردند و با مربیان به گفت وگو پرداختند.
علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان در نشست با مدیرکل و کارشناسان ضمن ابراز خرسندی بخاطر حضور در کانون گفت: بچه های ما که به مراکز کانون می آیند، قلب و حسشان تقویت می شود و هرکجا که کودکان ونوجوانان از آنجا خوششان آمد و حالشان خوب شد، پیشرفت می کنند و ذهن آنها تقویت می شود.
نخعی با اشاره به صمیمیت مربیان کانون با بچه ها افزود: کانون برای همه ی ما یک خاطره خوب ازبچگی مان است و این نهاد فرهنگی در نیم قرن اخیر توانسته است کارهای عمیق فکری و فرهنگی ارائه دهد.
مدیرکل آموزش وپرورش لرستان اضافه کرد: کانون یک سرمایه و فرصتی است که دراختیار دانش آموزان و آموزش و پرورش است که باید از این فرصت و ظرفیت برای رشد بچه ها استفاده بیشتری شود و فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی کانون می توانند بر روی افکار معلمان تاثیر مثبت بگذارند.
نخعی با بیان اینکه این روزها شبکه شاد به خوبی در حال فعالیت است عنوان داشت: از ظرفیت مجازی کانون در زمینه های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی و... برای بهره مندی کودکان ونوجوانان استان در شبکه شاد استفاده شود به این صورت که کانون در همه خانه ها حضور داشته باشد.

 

درادامه محمد جواد محمدی مدیرکل کانون لرستان ضمن خیر مقدم به میهمانان و تبریک هفته کتاب و کتاب خوانی به ارائه مختصری از عملکرد کانون در سال 99 پرداخت.
وی گفت: با حضور و مشارکت همه مربیان فرهنگی، هنری، ادبی، سیار و پستی، و دانش آموزان تحت پوشش کانون، برنامه های متنوعی برای کودکان ونوجوانان شهرها و روستاها در فضای مجازی درحال اجرا شدن است.
مدیرکل کانون استان با اشاره به ویژه برنامه نهضت روانخوانی و روخوانی کتاب ویژه کودکان اظهار داشت: کودکان 8 تا 11 ساله در قالب های شعر و داستان در این برنامه شرکت می کنند.
وی اضافه کرد: ویژه برنامه« درسایه سار ادب»  ویژه نوجوانان12 تا17 سال و اعضای پیشکسوت18 تا25 ساله)
با بهره گیری چهاراثر فاخر متون ادب فارسی (غزلیات حافظ، گلستان سعدی و رباعیات خیام برگزار می شود.
محمدی عنوان داشت: مونولوگ نویسی کودکان و نوجوانان با انتخاب برترین جملات رمان ها و داستان های کودک ونوجوانان و  خانواده کتاب کودکان ونوجوانان تولید آثار توسط اعضا و مربیان از فعالیت های کتاب محور، معرفی کتاب، شعرخوانی، داستان خوانی، معرفی شخصیت های ادبی و هنری (شاعران، نویسندگان و تصویرگران) از دیگر برنامه های کانون لرستان است.
مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان با بیان این نکته که، حرمت گذاشتن به قلم مربیان و نیروهای اهل قلم کانونی در دستور کار هفته کتاب است، گفت:  تجلیل از اهالی قلم کانونی شامل مربیان شاعر و نویسنده که طی یک سال اخیر چاپ کتاب داشته اند در طول هفته انجام خواهدشد.
محمدی عنوان داشت: اعضای کانون همگی دانش آموز هستند و مربیان ما مسائل تربیتی را با واسطه های فرهنگی هنری و ادبی، مانند قصه گویی، نمایش، داستان نویسی، نقاشی و سفالگری و... به این قشر آینده ساز منتقل می کنند.
وی اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، فعالیت های  مراکز کانون دراستان به صورت غیر حضوری و برخط(آنلاین) در حال برگزاری هستند. و دانش آموزان می توانند از ظرفیت سایت kpf.ir  بهره مند شوند.
در بخش های بعدی این نشست آفرین پنهانی معاون فرهنگی اجرایی کانون لرستان و رقیه معتمدی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان، نکته نظرات خود را در خصوص  ارتباط بیشتر مربیان با مدارس را ارائه دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =