کد خبر: 301063
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳
فراخوان مهرواره پرواز با کتاب در کردستان منتشر شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: مهرواره فرهنگی، ادبی و هنری پرواز کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ویژه مربیان فرهنگی، هنری و ادبی مراکز استان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان ، سهیلا شیخی در سخنانی اظهار داشت: این مهرواره در سه بخش فرهنگی، هنری و ادبی برگزار می‌شود و مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون مخاطبان آن هستند.

وی اضافه کرد: این برنامه با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و بهره بردن از این گنجینه‌های ناب در روزهای کرونایی برگزار می‌شود که شرکت کنندگان در بخش فرهنگی به ساخت ماکت کتاب می‌پردازند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: مربیان در بخش فرهنگی به ساخت ماکت کتاب دست می زنند و نیز در راستای معرفی شاعران و نویسندگان مطرح کودک و نوجوان و معرفی کتاب های برجسته به تهیه ی کلیپ های تصویری می پردازند که شرکت کنندگان می‌توانند به تهیه‌ کلیپ‌های تصویری بپردازند تا در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شود.

شیخی گفت: در بخش ادبی نیز با مشارکت مربیان ادبی به معرفی کتاب‌های مرتبط که منجر به خلق متن شود، پرداخته می‌شود به طوریکه در این بخش با به اشتراک گذاشتن یک متن ادبی، شعر یا داستان و افزودن تجربه‌های حسی از مخاطبان درخواست خواهد شد تا قلم به دسته گرفته و بنویسند.

شیخی یادآور شد: با توجه به اینکه کانون کتابخانه کودک و نوجوان بوده و ایجاد انس بین آنان با کتاب از رسالت‌های کانون است لذا مربیان هنری در برنامه‌ریزی کارگاه‌های خود غالبا از فعالیت‌های کتاب محور استفاده می‌کنند.

وی گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی مربیان خلاقانه ترین روش خود را برای به کارگیری کتاب در برگزاری کارگاه هنری در نظرگرفته و در مهرواره شرکت می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: برگزاری کارگاه‌های برخط استانی، افتتاح انجمن مجازی شعر ، اجرای برنامه‌ی مشترک با تسهیلگری منطقه ی منفصل شهری حسن آباد سنندج و اجرای برنامه‌ی مشترک کتابخوانی و کارگاه قصه گویی از دیگر برنامه‌های این کانون در هفته کتاب است.

مربیان علاقه مند می توانند آثار خود را تا مورخه 30 آبان به دبیرخانه مهرواره ارسال نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =