تشکیل اتاق فکر و کارگروه اختصاصی برای کودکان و نوجوانان دارای نیاز ویژه

به گزارش روابط عمومی اداره  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ در نشست صمیمانه ای با حضور مدیران کل کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش استثنائی استان، کارشناسان  اداره کل کانون، مربیان مرکز فراگیر و مدیران مدارس استثنائی بندرعباس برگزار شد و  دیدگاه های  دو نهاد در راستای خدمت رسانی بیشتر به کودکان و نوجوانان دارای نیاز ویژه _کودکان و نوجوانان با اختلال شنوایی، بینایی و جسمی حرکتی_ سراسر استان مطرح شد.

در این نشست مدیرکل کانون پرورش فکری  استان هرمزگان ضمن قدردانی از حضور صمیمانه مدیرکل آموزش و پرورش استثنائی استان در آئین رونمایی از طرح تمیم مرکز فراگیر، ترویج فرهنگ کتابخوانی را زیربنای  اصلی توسعه فرهنگی هر جامعه ای عنوان کرد و گفت: در سال های اخیر دو شعار" آینده را باید ساخت" و "خوب زندگی کردن تمرین می خواهد" اصلی ترین رویکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و ما  باید از تمامی ظرفیت ها  و قابلیت های سازمان خود در راستای تحقق این دو شعار برای کودکان و نوجوانان دارای نیاز ویژه به صورت خاص و متمرکزاستفاده کنیم.

 وی افزود: در این راستا کانون استان آمادگی خود را جهت ارسال کتاب های بریل به سراسر استان توسط کتابخانه های پستی و سیار اعلام می کند.

وی در ادامه با تاکید بر به کارگیری حداکثر توان کانون و آموزش و پرورش استثنائی استان در رفع نیازهای فرهنگی و شکوفایی استعدادهای نهفته کودکان و نوجوانان دارای نیاز ویژه خواستار تشکیل اتاق فکر ویژه این قشر از جامعه و شناسایی  دانش آموزان با نیازهای ویژه مستعد و توانمند توسط متولیان امر آموزش استثنائی سراسر استان و هدایت آنها به سمت فعالیت ها و برنامه های مرکز فراگیر بندرعباس شد.

 پشتکوهی همچنین  از مدیرکل آموزش و پرورش استثنائی استان خواست تمهیداتی اندیشیده شود که در قالب کارگاه آموزشی مربیان کانون سراسر استان با مباحثی نظیر بیش فعالی، زبان اشاره و ... بیشتر آشنا شوند.  

در بخش دیگر این نشست شهباز بارانی مدیرکل آموزش و پرورش استثنائی استان خواستار افزایش تعداد مراکز فراگیر  و گسترش فعالیت های موٍثر کانون در زمینه کودکان و نوجوانان دارای نیاز ویژه در سطح استان شد و گفت: آموزش و پرورش استثنائی هرمزگان در تمامی نقاط استان بجز شهرستان ابوموسی مدرسه استثنائی دارد و خواستار این هستیم که با مساعدت کانون در برخی نقاط استان مانند شهرستان میناب و... و. مرکز فراگیر تاسیس شود و  مربیان کانون در شهرستان ها هم به  شکل مستمر به ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان دارای نیاز ویژه کل استان بپردازند.

وی در ادامه با تاکید بر مهم بودن تحقق شعار ساخت آینده ای بهتر برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه افزود:  آموزش و پرورش استثنائی هرمزگان نیز بر لزوم تشکیل کارگروه اختصاصی این قشر از جامعه تاکید دارد و  پیشنهاد می شود با اعلام نمایندگانی از مدیران و معلمان با سابقه مدارس خاص و  مربیان و کارشناسان  کانون  این کارگروه و اتاق فکر هرچه زودتر تشکیل شود.  

بارانی اظهار داشت: از آن جایی که در بحث آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان نیاز ویژه حضور و همراهی والدین اصلی ترین عامل تلقی می شود؛ آمادگی خود را جهت  حضور نمایندگانی از کانون در نرم افزار شاد ویژه آموزش و پرورش استثنائی جهت معرفی ظرفیتها، توانمندیها و قابلیتهای موثر کانون در زمینه کودکان و نوجوانان دارای نیاز ویژه اعلام می کنیم.

وی افزود: شرایطی را فراهم می کنیم که مربیان مرکز فراگیر بندرعباس در انجمن های اولیا و مربیان مدارس استثنائی سراسر استان و یا  گروه نمایندگان آن ها به معرفی کانون و فعالیت های کانون بپردازند.

در ادامه این نشست ۶٠ عنوان کتاب بریل و  آوا کتاب  کانون پرورش فکری و ۶٠ عنوان کتاب از ۲۵ ناشر مطرح کودک و نوجوان رونمایی شد.

به گفته راحله خادمی مسئول مرکز فراگیر بندرعباس با رونمایی از کتابهای بریل طرح تمیم تعداد کتابهای بریل مرکز فراگیر به ۴۰۰ جلد رسیده و تنوع موضوعی کتب بریل ارسالی قابل ملاحظه است و سلایق بیشتری از اعضا نیاز ویژه مرکز را پوشش می دهد.

در پایان نشست گوشه ای از فعالیت های مرکز فراگیر بندرعباس در قالب قصه گویی عضو برگزیده فراخوان استانی "نخل ها ایستاده اند" و خوانش متن خوشامد گویی توسط بی نظیر مرادی و آیدا احمدی دو عضو روشندل و فعال مرکز فراگیر بندرعباس به نمایش گذاشته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =