نمایش خلاق نیاز به پرورش تفکر خلاق دارد

نشست مجازی انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با موضوع «نمایش خلاق و نوجوان» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 28 آبان 1399، هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی نشست مجازی انجمن هنرهای نمایشی کانون استان قزوین با موضوع «نمایش خلاق و نوجوان» برگزار شد.

مدرس این نشست «فرزاد زیدی نژاد»کارشناس آفرینش‌های هنری استان لرستان، کارگردان و مدرس نمایش بود.

در این نشست مجازی که «مژده اروجی»مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور و همراهی داشت و اداره آن را«مرجان مسگری» مسوول انجمن هنرهای نمایشی برعهده گرفته بود، درباره چیستی و شیوه‌های اجرای نمایش خلاق در مراکز فرهنگی و هنری کانون گفتگو شد.

 در آغاز زیدی‌نژاد تئاتر را به دو دسته رسمی و غیررسی تقسیم کرد که نمایش خلاق نوع غیررسمی آن است و می‌تواند به صورت بداهه پردازی یا با موضوع اجرا شود.

وی اجرای نمایش خلاق موفق را مبتنی بر پرورش تفکر خلاق دانست.

این مدرس در ادامه   تفکر خلاق را توانایی کنار گذاشتن فکر و ایده‌های دم دستی و معمولی دانست به طوری که منجر به نتیجه‌ای متفاوت شود.

زیدی‌نژاد در ادامه جایگاه مربی را در نمایش خلاق اعضا، به شکل یک رهبر نامحسوس توصیف کرد که هدایتگری نمایش را برعهده می‌گیرد.

مدرس این نشست مجازی آموزشی در ادامه توضیحات بیشتری درباره اجزای راهبردی نمایش خلاق  ارائه کرد که با استقبال ویژه مخاطبان روبرو شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =