کد خبر: 301208
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
بازدید 91
برگزیدگان آفرین‌واره‌ی شعرخوانی در کانون فارس معرفی شدند

مرکز آفرینش‌های ادبی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، برگزیدگان آفرین‌واره‌ی شعرخوانی را معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، این آفرین‌واره با هدف ارتقاء سطح مطالعه و امانت کتاب، ایجاد فضای رقابت سالم بین اعضا، تاکید بر اهمیت درست خوانی متون کهن و معاصر و حفظ اشعار و تک بیت‌های ارزشمند ادبی و ایجاد نشاط در بین شرکت‌کنندگان وجذب نوجوانان به فعالیت‌های ادبی و کشف و پرورش استعدادهای آن‌ها،  ویژه‌ی اعضای علاقه‌مند نوجوان و ارشد مراکز استان و انجمن ادبی سروناز (۱۲ الی ۲۲ سال) برگزار شد.

حفظ دو شعر (یک شعر معاصر و یک شعر کهن) و تهیه فیلم از خوانش‌ها، شیوه اجرای این مسابقه بود که علاقه‌مندان فرصت داشتند تا ۳۰ مهر ۱۳۹۹ به دبیرخانه‌ی این مسابقه ارسال کنند.

روان و رسا خواندن شعر و درست خواندن کلمات، عدم داشتن مکث نابجا، تأکید صحیح بر کلمات به‌ویژه ردیف و قافیه، انتقال حس درونی شعر و استفاده از لحن موسیقیایی مناسب در بیان و ادای واژه‌ها و مصراع‌ها، ملاک‌های داوری آفرین‌واره بود.

بر این اساس، فاطمه مصلی نژاد و آنیتا کارگر فرد از جهرم، فاطیما طالبی باصری از صدرا، غزل کارآمد از مرکز شماره ۱ شیراز، فاطمه حجت از مرکز شماره ۱ داراب، یاسمن سادات مسعودی از اقلید، النا مشایخ‌پور از کازرون و رکسانا راستی از مرکز شماره ۳ شیراز به عنوان برگزیدگان آفرین‌واره شعرخوانی معرفی شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =