کد خبر: 301231
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴
بازدید 223
مانایی و جاودانگی قصه‌گویی امروز، ریشه در قصه‌های دیروز دارد

بیست‌ودومین نشست تخصصی انجمن قصه‌گویی استان همدان میزبان آفرین پنهانی بود.

‏به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، انجمن تخصصی قصه‌گویی این استان، بیست و دومین نشست خود را با حضور آفرین پنهانی، شاعر، نویسنده و پژوهشگر برگزار کرد.
در این نشست که با حضور فعال ۶۶ نفر از مربیان علاقه‌مند استان‌های همدان، لرستان و خراسان‌رضوی برگزار شد، آفرین پنهانی ضمن تبریک هفته کتاب و کتاب‌خوانی از مدیران کل استان همدان و لرستان که فرصت این تبادل تجربه را مهیا کردند تشکر کرد.
وی سپس به بیان عناصر جادویی در قصه‌گویی پرداخت و گفت: آنچه قصه‌گویی امروز را از قصه‌گویی دیروز جدا می‌کند، شیوه‌های قصه‌گویی است و آنچه باعث ظهور قصه‌گویی امروز شده، عناصر قصه‌گویی، صدا، روایت و تخیل است. اما دلیل مانایی و جاودانگی قصه‌گویی امروز، ریشه در قصه‌های دیروز دارد.
‏پنهانی هم‌چنین به نگاه تخصصی به قصه اشاره کرد و بیان داشت: اگر نگاه تخصصی به قصه داشته باشیم، به این سه جادوی قصه و در بطن آن به جادوی کلام و حرکات، دست پیدا خواهیم کرد و از این طریق می‌توان تصویر خوبی در ذهن کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم.
وی استفاده از ضرب‌المثل‌ها، اشعار، مجموعه شعرهای نیما، اخوان، سهراب سپهری و گوش دادن به افراد خوش‌لحن و خوش‌سخن را کمک به فرد قصه‌گو دانست و تاکید کرد: قصه‌گو با این عمل می‌تواند توانایی خود را تقویت کند.
لازم به ذکر است این دومین نشست انجمن قصه‌گویی استان همدان در هفته کتاب و کتاب‌خوانی بود که در فضای مجازی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =