مجموعه‌ی عکس می‌تواند وسیله‌ای باشد جهت بسط ایده‌ها

انجمن مجازی عکاسان نوجوان استان همدان، ششمین نشست مجازی خود را با حضور ریحانه سادات هاشمیان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، ششمین جلسه انجمن عکاسان نوجوان این استان، با حضور ریحانه سادات هاشمیان نماینده انجمن عکاسی استان خراسان رضوی و شرکت فعال مربیان و اعضای کارگاه عکاسی با موضوع «فتو رمان و مجموعه عکس ها در دنیای عکاسی» برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، لیلاسادات خوانساری کارشناس هنرهای تجسمی استان، ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و خیر مقدم به میهمانان و اعضا، توضیحاتی را پیرامون انجمن عکاسی استان بیان کرد.
در ادامه مدرس و مهمان این انجمن، صحبت‌های خود را با موضوع  فتو رمان آغاز کرد و به مباحث عکس همراه با داستان، مجموعه داستان‌های کوتاه و روایت یک داستان با چینش چند عکس در کنار هم اشاره کرد.
هاشمیان بیان داشت: داستان تصویری روشی است برای عکاسی تا یک داستان را با مجموعه‌ای از عکس‌ها روایت کند چرا که مجموعه‌ی عکس میتواند وسیله‌ای باشد جهت بسط ایده‌ها.
وی هم‌چنین، فتورمان را هم‌پای تصویرگری کتاب خواند و گفت: فتو رمان شباهت زیادی به تصویرگری کتاب دارد و ما باید بدانیم که چه بخشی از کتاب را تصویرسازی کنیم.
در خلال این جلسه، اعضا در روند مباحث مطرح شده مشارکت فعالی داشتند و هاشمیان به تحلیل و توضیح عکس های ارسالی اعضا در گروه پرداخت.
شایان ذکر است در این نشست، رئیس گروه هنرهای تجسمی کشور و معاون فرهنگی کانون استان نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =