مصطفی رحماندوست مهمان مجازی  قصه‌گویان مازندرانی شد

هم‌زمان با هفته کتاب‌ و کتاب‌خوانی؛ نویسندگان و هنرمندان بزرگ کشور مهمان مجازی کانون پرورش فکری مازندران بودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی گفتگوی انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، پنج‌شنبه 29 آبان با استاد مصطفی رحمان دوست، شاعر و نویسنده حوزه کودک و نوجوان به صورت زنده درصفحه اینستاگرام قصه‌گویی کانون مازندران انجام شد.

ربابه هاشمی، کارشناس فرهنگی و قصه‌گوی برگزیده چندین جشنواره قصه‌گویی کشور به عنوان مجری به گفتگوی با این شاعر نامی حوزه کودک ونوجوان به گفتگو پرداخت.

این گفتگو به بررسی : کتاب کودک، اهمیت قصه‌گویی پدران و مادران برای کودکان و قصه‌گویی تعاملی پرداخت.

*«نقش حواس پنجگانه در هنر قصه‌گویی در گفتگوی زنده با زهره پریرخ

گفت‌گوی زنده  با استاد زهره پریرخ از نویسندگان، مترجمان و قصه‌پژوهان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مولف مجموعه‌کتاب‌های آی قصه قصه قصه  با موضوع «نقش حواس پنجگانه در هنر قصه‌گویی،   28 آبان برگزار شد.

پریرخ  در این گفت‌وگو، نقش و چگونگی کاربرد هریک از حواس پنج‌گانه را  در پیشبرد موثر هنر قصه‌گویی را با ذکر مثال‌هایی از مشهورترین قصه‌ها مانند: آش سنگ،  کدو قلقله‌زن، بزک زنگوله‌پا و عروسی هاجر،  بر شمرد.

مجری این گفت‌گوی زنده اینستاگرامی علی مراد خرمی، نماینده انجمن قصه‌گویی در مازندران بود که به بحث و بررسی موضوع پرداخت

همچنین در این برنامه فاطمه نعمتی مربی مسوول کانون پرورش فکری رامسر و عضو انجمن قصه‌گویی مازندران، قصه «شنگال» نوشته «کیو مکلیر» با ترجمه زهره پریرخ را قصه‌گویی کرد

*گفت‌گو درباره انتشار مجموعه ۱۶ جلدی «قصه‌های یلدا» با استاد علی خانجانی  در نشست مجازی انجمن قصه‌گویی مازندران

این نشست نیز چهارشنبه ۲۸ آبان با حضور استاد علی خانجانی  برگزار شد.

 موضوع این نشست گفت‌گو درباره انتشار مجموعه ۱۶ جلدی «قصه‌های یلدا»  حاصل پژوهش جمعی از پژوهشگران زیر نظر علی خانجانی بود که انتشارات کانون به تازگی چاپ و منتشر کرده است.

همچنین در بخش دوم این نشست، خانجانی به پرسش‌های قصه‌گویان مازندرانی درباره چگونگی مناسب‌سازی و تبدیل قصه‌های خام یا به ظاهر نامناسب برای نقل پاسخ داد.

 این قصه‌پژوه و مدرس هنر قصه‌گویی، کتاب «کارد و استخوان» خود را که انتشارات سوره مهر از وی منتشر کرده را نیز به عنوان الگویی مناسب برای باز نویسی و بازآفرینی قصه‌های کهن معرفی کرد.

*«تاتر را به خانه بیاوریم» موضوع نشست مجازی انجمن هنرهای نمایشی کانون مازندران

سیزدهمین نشست مجازی انجمن هنرهای نمایشی نوجوانان کانون مازندران با موضوع «تاتر را به خانه بیاوریم» پنجشنبه ۲۹ آبان برگزار شد.

در این نشست که در پرتال kpf به صورت برخط ارایٔه  گردید؛ "محسن اکرمی"کارگردان و عروسک ساز، ضمن برشمردن ضرورت‌ها و نیازهای کودک و نوجوان به مبحث  تاتر در خانه به خصوص در  ایامی که فعالیت‌های حضوری مراکز فرهنگی هنری کانون و سالن های نمایش تعطیل است، پرداخت.

وی هم چنین در خصوص  آموزش کادر اجرا ، عروسک‌های سایه‌ای و عروسک گردانی در این گونه از نمایش عروسکی صحبت کرد.

در این نشست ، علاوه بر اعضای انجمن نمایش استان، مهمان‌هایی از اعضا انجمن‌های نمایش استان‌های دیگر نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =