مربیان کانون تجربه های خود را ثبت کنند

نشست مجازی من می خوانم، تو می خوانی، ما می خوانیم با حضور مدیرکل استان هرمزگان با مشارکت مربیان و کارشناسان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، انجمن قصه گویی شاخه استان هرمزگان باهدف توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به صورت نشست مجازی در قالب وبینار برگزار گردید.

این نشست که سعی در ارتقاء دانش حوزه کتاب و کتابخوانی شرکت کنندگان داشت به میزبانی انجمن قصه گویی و به دعوت نماینده انجمن الهام اشرافی جاسکی و با حضور مدیرکل استان هرمزگان، مربیان فرهنگی، هنری، ادبی و کارشناسان برگزار شد.

فرشته مجیب در ابتدای این نشست ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی  اظهار داشت:کتابخانه ها مراکز یادگیری هستند و به این منظور می بایست مجهز به چهار ایستگاه قصه گویی،   نمایش خلاق، هنر و ایستگاه کتابخوانی باشند.

این پیشکسوت قصه گویی با بیان اینکه تجربیات مربیانی که عاشقانه در کانون کار می کنند، ارزشمند است گفت: مربیان کانون تجربه های خود را در کتابخانه ها ثبت کنند.

فرشته مجیب ضمن اشاره به این که کودکان در روند رشد طبیعی خود ازچهار مرحله شنیدن، صحبت کردن، نوشتن و خواندن می گذرند اظهار داشت: در جامعه ما مدام به کودک می گویند: بنویس بنویس... غافل از این که کودک باید زیاد بشنود؛ چون قدرت و درک واژگان کودک ۵ برابر است.

در ادامه این مدرس دانشگاه راه کارهایی برای بالا بردن مهارت فهم و ادارک شامل خواندن، مشخص کردن محدوده ها، تجزیه و تحلیل، تفسیرکلمات، تشخیص و ارزیابی را ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =