نهمین نشست انجمن عکاسان نوجوان سیستان و بلوچستان برگزار شد

نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان با موضوع «انسان و محیط پیرامونش» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نهمین نشست انجمن عکاسان استان برگزار شد.

در این نشست، که موضوع انسان و محیط پیرامونش برگزار شد، مدرس عکاسی محیط پیرامون انسان را شامل محیط طبیعی(زیبایی‌های طبیعت) و محیط برساخته( فضاهای شهری، عمومی و ...) دانست و در ادامه در خصوص مستند نگاری، قوم نگاری، مردم‌نگاری و مکان نگاری برای هنرآموزان سخن گفت و از آنان خواست برای «دیدن» پدیده‌ها و پیرامون وقت و دقت بیشتری صرف کنند.

معصومه آقایی در این بخش از سخنان خود با بیان این نکته که: عکاس از همه چیز و در همه حالتی عکس نمی‌گیرد بلکه با انتخاب‌هایی هدفمند سعی در ارایه‌ی تحلیلی– تفسیری ایده‌ی خود دارد، عکس‌هایی مربوط به جنگ را در گروه به اشتراک گذاشت و با  بررسی و تحلیل آنها دریچه‌ای تازه از تکنیک در عکاسی را به روی حاضران در گروه گشود.

آقایی در ادامه آثاری از هنرمندانی چون ژا کوبریس و دیگر بزرگان عکاسی دنیا را برای اعضای انجمن تفسیر کرد و پس از آن عکاسی مستند در ایران را، با بحث در خصوص ناصرالدین شاه قاجار، نخستین عکاس ایرانی و موضوع عکس‌های او که عموما در ارتباط با دربار بود، آغاز کرد و در پایان پس از معرفی عکاسان معاصر ایران چون کاوه گلستان، نیوشا توکلیان و... بخشی از آثار ایشان را در گروه نمایش داد و برای علاقه‌مندان تحلیل کرد.

قابل ذکر است معصومه آقایی، مربی فرهنگی کانون در مرکز نجوم دماوند، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد عکاسی از دانشکده  هنرهای زیبا، دانشگاه تهران، مترجم کتاب «عکاسی همه چیز را دگرگون می‌کند» با همکاری الهام آقاباباگلی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =