«قدم یازدهم» بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی لوبلین شد

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم لوبلین لهستان در حالی به کار خود پایان داد که پویانمایی «قدم یازدهم» به کارگردانی مریم کشکولی‌نیا موفق به دریافت جایزه بخش کودک این رویداد هنری شد.

ه گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، انیمیشن ۱۱ دقیقه‌ای «قدم یازدهم» از تولیدات سال ۱۳۹۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که بر اساس کتابی با همین نام نوشته زنده‌یاد سوسن طاقدیس ساخته شده است.
«قدم یازدهم» پیش‌تر نیز جایزه‌ی بهترین فیلم جشنواره سدیسی فورلی ایتالیا و پروانه زرین و دیپلم افتخار بهترین فیلم پویانمایی کوتاه جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان را در کارنامه خود ثبت کرده است.
بر اساس این خبر، آثار راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم لوبلین در دو بخش فیلم‌های بلند و کوتاه قرار گرفته‌اند که بخش فیلم‌های کوتاه در هفت بخش جداگانه گروه‌بندی و داوری شدند و بخش کودک نیز یکی از بخش‌های رقابتی فیلم‌های کوتاه این جشنواره به شمار می‌رود.
این جشنواره‌ی فیلم که از سال ۲۰۰۷ تاسیس شده به یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای بین‌المللی در لوبلین تبدیل شده است. دست‌اندرکاران این جشنواره توجه زیادی به کیفیت بالای فیلم‌ها، شخصیت‌پردازی و ایجاد فضایی برای تکامل هنری برای نویسندگان و فیلم‌سازان جوان دارند.
چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم لوبلین از ۳ تا ۸ آذر ۲۰۲۰ سال ۱۳۹۹ (۲۳ تا ۲۸ نوامبر ۲۰۲۰) در شهر لوبلین کشور لهستان به صورت آنلاین برگزار شد.
یادآوری می‌شود انیمیشن «قدم یازدهم» تاکنون ۱۱ حضور بین‌المللی در جشنواره‌های بین‌المللی فیلم‌های کودکان شیکاگو، انیمافیلم ۲۰۲۰ باکو، «سینه‌کید» آمستردام هلند، سدیسی فورلی ایتالیا، انیمیشن براتیسلاوا BAB، انیمافست زاگرب، انیمیشن ایندی‌فست کره‌جنوبی Indie-AniFest، فیلم کودک و نوجوان زلین، انیمیشن انسی، فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان و فیلم لوبلین حضور داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =