پروانه‌ها از پلک تو می‌پرند

مرکز آفرینش‌های ادبی استان خراسان‌رضوی همزمان با بزرگداشت روز جهانی معلول، ویژه برنامه‌ای برای کودکان با نیازهای ویژه برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، این برنامه صبح پنجشنبه ۱۳ آذر و با حضور دانش‌آموزان و معلمان دبستان‌های دخترانه شهید عمرانی و پسرانه امام علی (ع) در فضای مجازی برگزار شد.

سمیه سلامی‌راد با اعلام این خبر گفت: این برنامه با عنوان " پروانه‌ها از پلک تو می‌پرند" ویژه برنامه‌ای برای دانش‌آموزان نابینا و با محوریت، معرفی فعالیت‌های کانون پرورش فکری و به‌ویژه بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی بود.

قصه‌گویی با عنوان «کاغذهای رنگی» توسط محمود خرقانی، شعرخوانی و خوانش کتاب «آقای هزارپا و کفاش» توسط عزت صدیقی، نمایش انیمیشن "هاجر عروسی داره"، معرفی فعالیت‌های بخش مکاتبه‌ای و دادن طرح رنگ‌ها و عطر و بوهای مراسم عروسی با همکاری عاطفه رنگ‌آمیز طوسی از جمله برنامه‌های این نشست بود.

کارشناس ادبی استان در ادامه گفت: تلاش کردیم این برنامه یک سویه نباشد بنابراین ضمن هماهنگی با مدیران مدارس، سه تن از اعضا به خوانش آثارشان پرداختند. سیده صوفیا جلالی پایه ششم و ساجده بهپور پایه اول هر دو از مدرسه شهید عمرانی و امیر صدرا شهریاری پایه سوم از دبستان امام علی (ع) آثارشان را خواندند.

سلامی‌راد افزود: از آنجا که ارائه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی به اعضای فراگیر از جمله برنامه‌های ویژه‌ی کانون پرورش فکری است؛ مرکز آفرینش‌های ادبی نیز علاوه بر پوشش اعضای فراگیر در کارگاه‌های حضوری، بیش از ده عضو با نیازهای ویژه را در بخش مکاتبه‌ای همراهی می‌کند. سلامی‌راد ادامه داد: ارتباط با اعضا نابینا در بخش مکاتبه‌ای به صورت تبادل نامه‌های صوتی است. همچنین در این نشست، مقرر شد، دانش‌آموزان با ارسال اولین نامه، شماره عضویت مکاتبه‌ای دریافت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =