نشست مشترک واحد آفرینش‌های ادبی با مسئولین کتابخانه‌های سیار و پستی برگزار شد

مرکز آفرینش‌های ادبی استان خراسان رضوی با مسئولین کتابخانه‌های سیار روستایی و شهری و پستی نشست مشترکی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، سمیه سلامی‌راد کارشناس ادبی استان با اعلام این خبر گفت: آفرینش‌های ادبی در دو بخش حضوری و مکاتبه‌ای، به کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به خلاقیت ادبی، کمک می‌کند تا مسیر نوشتن را با تخصّص و توانمندی بیشتری دنبال کنند. برای رسیدن به چنین مقصودی و در جهت جذب و شناسایی اعضا مستعد و علاقه‌مند، مربیان کتابخانه‌های سیار روستایی، شهری و پستی، نقش بسزایی دارند.

سلامی‌راد ضمن اشاره به نام دو مربی سیار روستایی و پستی، سیدرسول حسینی‌زهرایی و زهره اکبرآبادی افزود: برخی از این همکاران در کنار وظایف حرفه‌ای خود به عنوان رابط ادبی نیز با ما همکاری می‌کنند و با برگزاری کارگاه‌های نوشتن خلاق و انجمن‌های ادبی، با اهداف تعریف شده در واحد آفرینش‌های ادبی همراه هستند .

 کارشناس ادبی استان ادامه داد: تاکنون رابط بازگشت نامه‌های اعضا به بخش مکاتبه‌ای، مسئولین کتابخانه‌های سیار و پستی بودند. در شرایط فعلی، نامه اعضا از طریق پست پیشتاز ارسال می‌شود ولی متاسفانه اعضای محروم و به ویژه ساکن در روستاهای شهرستان‌های مرزی، پاسخ نامه را ارسال نمی‌کنند و این ارتباط یک طرفه شده است.

سلامی‌راد  افزود: در این نشست که به منظور همکاری و هم اندیشی با موضوع پایدارسازی اعضای مکاتبه‌ای در روستا برگزار گردید، مسئولین ضمن برشمردن مشکلات فضای مجازی در میان اعضای روستا و یا محروم، طرح همیار سیار و یا رابط سیار را مطرح کردند و مقرر شد از میان اعضای ارشد در روستا یک نفر مسئول جمع‌آوری و رساندن نامه اعضا به مسئولین کتابخانه‌های سیار و پستی و بعد از آن بخش مکاتبه‌ای باشد.

کارشناس ادبی استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخش مکاتبه‌ای بیش از دویست و هشتاد عضو دارد که تعدادی از آنها نامه خداحافظی دریافت کرده و به انجمن‌های ادبی آفتاب و مهتاب دعوت شده‌اند. ما تلاش کردیم از فرصت فضای مجازی در بحران کرونا، برای توانمندسازی اعضای بزرگسال مکاتبه‌ای به ویژه ساکن در شهرستان‌ها استفاده کنیم. با جذب اعضا به انجمن، امکان عضویت اعضای علاقمند به نوشتن در بخش مکاتبه‌ای، چه در میان اعضای سیار روستایی و شهری و پستی و چه اعضای مراکز فاقد مربی ادبی به وجود آمده است.

در ادامه نشست، عاطفه رنگ‌آمیز طوسی به عنوان نیروی جدید بخش مکاتبه‌ای معرفی شد. رنگ‌آمیز درباره‌ی بایدهای ارسال نامه‌های اعضا از جمله کامل بودن اطلاعات شخصی عضو و مرکز ارسالی، تاکید کرد و بخشی از نامه‌های اعضا را به عنوان حسن ختام برنامه قرائت کرد.

لازم به توضیح است این نشست در روز چهارشنبه، پنجم آذر ماه و با حضور ۱۵ مربی و کارشناس، در فضای مجازی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =