برنامه های هفته پژوهش در کانون لرستان آغاز شد

اجرای برنامه های متنوع به مناسبت هفته پژوهش از 22تا 28 آذرماه1399 در مراکز فرهنگی هنری کانون استان لرستان

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون لرستان، هفته پژوهش از 22تا 28 آذرماه1399 در کانون لرستان با اجرای برنامه های مختلفی از سوی اداره کل و مراکزکانون برگزار می شود.
محمدجواد محمدی مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم حضورکودکان و نوجوانان در مراکز، فعالیت های هفته پژوهش به صورت غیر حضوری و برخط ( آنلاین) برگزار می شوند.
محمدی عنوان داشت: دراین هفته از اقدام پژوهان برتر استان دعوت شده است تا به صورت مجازی در گروه اعضا و مربیان علاقمند، به آموزش شیوه انجام اقدام پژوهی (پژوهش در عمل) به عنوان یکی از انواع روش تحقیق بپردازند که دراین کارگاه ها نحوه انجام، مراحل و گام های این روش را به صورت کامل آموزش داده خواهد شد.
وی به آموزش اصول و مبانی پژوهش به مربیان و رابطین پژوهش استان اشاره کرد و گفت: پس از فراگیری مبانی پژوهشی توسط رابطین پژوهش، این مربیان کارگاه های آموزشی را در گروه های پژوهشی مراکز برگزار می کنند.
مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان افزود: هر کدام از رابطین پژوهش مراکز در گروه های پژوهشی خود با حضوراعضا فعالیت پژوهشی انجام می دهند و سپس پژوهشگر برتر هر مرکز انتخاب خواهد شد.
محمدی تصریح کرد: دراین هفته کارگاه های مختلفی جهت تقویت تفکر پژوهشی در کودکان و نوجوانان و مربیان برگزار می شود که دراین نشست های تخصصی اعضا با چگونگی تقویت مهارت پرسشگری، اقدام پژوهی، تحقیق و... بیشتر آشنا می شوند
مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان اظهار داشت: درطول هفته پژوهش هر روز کارگاه ها و نشست های مجازی بادعوت از مدرسان دانشگاه و مربیان برگزا می شود که به برگزاری کارگاه های: آموزش شیوه های پژوهش، تحقیق، کاوشگری، پرسشگری برای کودکان و نوجوانان، چیستی و چرایی و چگونگی- آموزش شیوه های اقدام پژوهی- آموزش روشهای گردآوری ادبیات عامیانه( قصه، زبانزد، چیستان، لالایی و باورداشت- سفر به کرات – آموزش شیوه های پژوهش به نوجوانان – سفر به کرات(مبتنی برواقعیت) و معرفی کتاب های علمی و پژوهشی  می توان اشاره کرد.
از دیگر برنامه های این هفته برگزاری جلسات و نشست های مجازی با موضوع های مختلف و متنوع مانند: آموزش ضرب المثل های محلی، معرفی گیاهان دارویی بومی، معرفی یک ایده یا اختراع، معرفی پژوهشگران برتر استانی، معرفی کتاب های برتر در زمینه آموزش پژوهش و ... توسط اعضا و با راهنمایی مربیان انجام خواهدشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =