«باد دوچرخه‌سوار» به جشنواره فیلم‌ ساردینیا ایتالیا رسید

پویانمایی «باد دوچرخه‌سوار» به کارگردانی نازنین سبحان‌سربندی به دو بخش رسمی بهترین فیلم کوتاه و بهترین فیلم انیمیشن پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه ساردینیا ایتالیا راه پیدا کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌المللی کانون، فیلم‌های کوتاه راه یافته به بخش رسمی این جشنواره در سه گروه داستانی، انیمیشن و مستند با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
پویانمایی ۶ دقیقه‌ای «باد دوچرخه‌سوار» که از تولیدات سال ۱۳۹۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، روز ۲۳ آذر سال ۱۳۹۹ (۱۳ دسامبر۲۰۲۰) در جشنواره فیلم ساردینیا به نمایش در می‌آید.
این انیمیشن که دهمین حضور بین‌المللی خود را در این جشنواره تجربه می‌کند، بر اساس یکی از داستان‌های کتاب «پی‌تی‌کو... پی‌تی‌کو و دو داستان دیگر» اثر فرهاد حسن‌زاده از انتشارات کانون ساخته شده است.
پیش‌تر نیز، پویانمایی «باد دوچرخه سوار» در جشنواره‌های بین‌المللی فیلم کوتاه کورتی پونته (Corti a Ponte)، فیلم کودکان دشی‌یتکو (DYTIATKO) اوکراین، فیلم گلاسگو، فیلم تاملویدز، انیمیشن انیفست کانتربری، انیمیشن انیمک، انیمیشن نوئی‌مجیک و... نیز حضور داشته است.
بر اساس این خبر، در هفتمین دوره این جشنواره که سال ۲۰۱۲ برگزار شد نیز دو انیمیشن کوتاه «گرگ و میش» ساخته محمدعلی سلیمان‌زاده و «داستان زندگی پرثمر و افتخارآمیز مداد قرمز» به کارگردانی علیرضا چیتایی در بخش رقابتی حضور داشتند.
پانزدهمین جشنواره فیلم‌های کوتاه ساردینیا، از ۲۰ تا ۲۵ آذر سال جاری (۱۰ تا ۱۵ دسامبر ۲۰۲۰) در شهر ساردینیا کشور ایتالیا، به دلیل شیوع ویروس کرونا به‌صورت مجازی در حال برگزاری است.
یادآوری می‌شود پیش‌تر نیز نازنین سبحان‌سربندی انیمیشن‌های «قالی»، «اتحاد»، «نشانی»، «ماه مهربان» و «سایه‌ای که نور شد» را به تهیه کنندگی کانون پرورش فکری ساخته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =