کارگاه طنزنویسی خلاق در کانون خراسان‌رضوی برگزار شد

اولین جلسه کارگاه طنزنویسی خلاق با عنوان «تبسم در پرانتز» و با حضور ۱۸ عضو نوجوان در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان‌رضوی؛ سمیه سلامی‌راد، کارشناس ادبی با اعلام این خبر گفت: برگزاری کارگاه طنزنویسی خلاق برای مخاطبان نوجوان و ارشد، از جمله برنامه‌های پیش بینی شده واحد ادبی در سال ۱۳۹۹ بود که اولین جلسه آن در قالب کارگاه برخط استانی، در روز پنجشنبه ۲۰ آذرماه ۱۳۹۹ برگزار شد.

کارشناس ادبی استان ادامه داد: هدف از برگزاری این کارگاه، شناسایی اعضاء نوجوان مستعد در زمینه طنز در قالب‌های شعر، داستان، نمایشنامه و یادداشت ادبی و... همچنین برگزاری کارگاه آموزشی ویژه و روش‌مند برای آنهاست. ایجاد فضای آموزشی امن برای تقویت توان ادبی نوجوانان سطح استان، معرفی چهره‌های جوان و خلاق در حوزه طنزنویسی و ایجاد آمادگی لازم در آنها برای ورود حرفه‌ای و منسجم به فضای ادبیات امروز، از جمله دیگر اهداف کمی و کیفی این برنامه است.

سلامی‌راد افزود: درخواست مکرر نوجوانان در زمینه آموزش اصول و مهارت‌های نگارش طنزنویسی خلاق، سبب شد این فعالیّت را با حضور «عاطفه رنگ‌آمیز طوسی» در قالب یک کارگاه برخط، در فضای اسکای‌روم برگزار کنیم. چرایی نیاز جامعه امروز به طنزنویسی خلاق، مروری بر تعاریف طنز، هزل، هجو، فکاهه، مطایبه، کمدی و طنز سیاه، همچنین مروری بر تاریخ طنز و تحوّلات آن در قبل و بعد از انقلاب و ارائه‌ی تعاریفی از قالب‌های متنوع طنز با ذکر مصادیق مختلف از طنزنویسان برجسته‌ی کلاسیک و معاصر از جمله مباحث مطرح شده در اولین کارگاه طنزِ «تبسم در پرانتز» بود که توسط مدرس دوره مطرح شد و نوجوانان حاضر در کارگاه پرسش‌های خود را در بخش‌های مختلف این جلسه مطرح کردند.

کارگاه طنزنویسی خلاق، تا پایان سال به صورت هفتگی و روزهای پنجشنبه در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =