انجمن  ادبی مربیان کانون خراسان‌رضوی «نقره‌ی ماه» افتتاح شد

اولین جلسه انجمن ادبی مربیان استان خراسان‌رضوی با عنوان «نقره‌ی ماه» و با حضور بیش از ۳۰ مربی و کارشناس صاحب قلم در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی؛ سمیه سلامی‌راد، کارشناس ادبی با اعلام این خبر گفت: برگزاری انجمن ادبی برای مربیان و کارشناسان صاحب قلم و علاقه‌مند به حوزه‌های شعر، داستان و نویسندگی، از جمله برنامه‌های پیش بینی شده واحد ادبی در سال ۱۳۹۹ بود که آئین افتتاحیه آن، یکشنبه ۲۲ آذرماه ۱۳۹۹ در فضای مجازی برگزار شد.

کارشناس ادبی استان ادامه داد: هدف از برگزاری این انجمن، معرفی نیروهای توانمند و فرهیخته کانون در حوزه ادبیات، انگیزه بخشی به مربیان و تشویق آنان به منظور تولید آثار ارزشمند، همچنین توانمندسازی نیروی انسانی در ساختار سازمانی است.

ابراهیم زره‌ساز، مدیر کل کانون استان خراسان‌رضوی ضمن ابراز خرسندی از چنین رویدادی که در سطح کشور بی نظیر است گفت:خراسان‌رضوی از دیرباز خطه‌ای ادب‌پرور بوده است و شاعران و نویسندگان صاحب‌نامی را به ادبیات کشور تقدیم کرده است. باعث بسی افتخار و مباهات است که کانون پرورش فکری خراسان‌رضوی تعداد زیادی از مربیان و همکاران صاحب قلم و سرشناس در حوزه‌های شعر، داستان و ادبیات کودک و نوجوان را در خود جای داده است. تاثیر بسزای حضور اهالی شعر و ادب در کنار اعضاء کودک و نوجوان کانون مثال زدنی و باعث خرسندی است. زره‌ساز، چشم‌انداز خوب و مسیری سرشار از بالندگی و موفقیّت را برای این انجمن پیش بینی کرد و ضمن قدردانی از همراهی همکاران و مربیان و عضویت ایشان در این انجمن از آنان خواست تا همچنان فعالیت‌های ادبی خود را با اشتیاق و علاقه روزافزون دنبال کنند و در به روز رسانی سطح آگاهی و دانش خود در عرصه ادبیات، همت کرده و آن را به اعضاء علاقه‌مند خود نیز انتقال دهند. زره‌ساز عنوان کرد: انجمن‌های جریان‌ساز خراسان همواره در کشور بی‌مانند بوده‌اند و با سه شاخصه مهم جوان‌گرایی، نواندیشی و وابستگی به شعر انقلاب، سال‌ها به تربیت نسلی که امروز از چهره‌های مطرح ادبیات کشور هستند پرداخته است و بقول دکتر شفیعی کدکنی بعضی از این انجمن‌ها در واقعیت دانشکده ادبیات مشهد بودند.

همچنین محبوبه بزم‌آرا معاون فرهنگی کانون استان که خود از شاعران شناخته شده خراسان است ضمن شعرخوانی، درباره دورنمای انجمن ادبی مربیان افزود: افتتاح «نقره‌ی ماه» به عنوان اولین انجمن ادبی مربیان کانون پرورش فکری استان خراسان رضوی، اتفاق مبارکی است و یقین داریم به زودی با همراهی مربیان و همکاران فرهیخته و اهل ادب، بستری مناسب برای انعکاس هر چه بیشتر استعداد و توانمندی این عزیزان فراهم خواهد شد و به یاری خداوند و برنامه‌ریزی هدفمند و کارشناسی شده، شاهد رشد هر چه بیشتر در زمینه شعر و داستان و ادبیات خواهیم بود.

گفتنی است نرگس برهمند شاعر و کارشناس مسئول فرهنگی، ادبی، هنری استان خراسان شمالی نیز، میهمان این انجمن بود. برهمند ضمن اظهار خرسندی از شکل‌گیری چنین انجمن صمیمانه‌ای، به ظرفیت بسیار بالا و امیدوارانه مربیان کانون خراسان رضوی در حوزه شعر و داستان اشاره کرد و از همراهی مربیان با یکدیگر به عنوان فرصتی مغتنم یاد کرد و به شعر خوانی پرداخت.

از دیگر بخش‌های اولین انجمن ادبی نقره‌ی ماه، معرفی شاعر خوش‌نام و مطرح خراسانی زهرا محدثی خراسانی مربی فرهنگی مرکز شماره پنج مشهد بود. در کلیپی کوتاه ضمن اشاره به فعالیت‌های تاثیرگذار این شاعر در عرصه‌ی شعر و ادبیات به ویژه شعر آئینی، آثار منتشر شده از این شاعر در حوزه شعر بزرگسال و شعر نوجوان معرفی شد. محدثی از برگزیدگان ششمین دوره شعر فجر است و تا کنون جوایز و افتخارات زیادی را در زمینه شعر کسب کرده است. در ادامه زهرا محدثی خراسانی اعضاء انجمن را به چند شعر زیبا از خود میهمان کرد.

 محمود خرقانی، اطهر سید موسوی، هانیه سلامی راد، عاطفه رنگ‌آمیز طوسی، منیره هاشمی، مرضیه رحمانی، فریبا گلستانه و فاطمه بیدق دار و ... از جمله همکارانی بودند که در این انجمن به خوانش آثار خود پرداختند.

لازم به ذکر است انجمن ادبی مربیان، تا پایان سال به صورت ماهانه و با محوریت شعر، داستان و نثر ادبی در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =