کد خبر: 301834
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
بازدید 142
تاثیربافت اجتماعی، فرهنگی و تاریخی درآثار نویسندگان

پنجمین نشست مجازی انجمن داستان آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد،پنجمین نشست مجازی انجمن داستان آفرینش یزد عصر سه شنبه 25آذرماه از ساعت 17 الی 19 در فضای مجازی برگزار شد. محمدرضا آخوندی، معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری، عالیه سلطانی کارشناس ادبی و فاطمه قانع مسئول انجمن داستان کانون پرورش فکری یزد ومهمان ویژه این نشست، نویسنده و منتقد برجسته سرکار خانم عالمه میرشفیعی حضور داشتند.

در این نشست که با حضور نوجوانان، اعضای ارشد داستان نویس و مربیان ادبی کانون استان یزد برگزار شد، 4عضو انجمن، داستان هایشان را ارائه کردند که مورد نقد و بررسی سرکار خانم میرشفیعی و اعضا و مربیان قرار گرفت. فائزه دهستانی، پریسا کمالی، فاطمه بابائی و آتنا امیری به ترتیب با داستان های "کلاس آنلاین "، "رنگین کمان بی رنگ"،  "یک بغل ابر" و "کلاس آنلاین " در این نشست به داستان خوانی پرداختند.

 میرشفیعی ضمن نقد آثار اعضا، به فراخور موضوع مورد بحث به توضیح نکاتی پرداختند؛ از جمله اینکه در داستان نویسی باید توجه کنیم که اگر بافت اجتماعی، فرهنگی و تاریخی که اکنون در آن قرار گرفته ایم، عوض شود آیا همه بخش های داستان قابل فهم است‌؟ ایشان هم چنین بر لزوم تمرکز بر یک موضوع در داستان کوتاه و روایت از لنز نگاه یک کاراکتر با شرایط خاص تاکید کردند. خانم میرشفیعی ضمن نقد آثار اعضا، انتخاب ها و  جایگزین هایی را برای ارتقای کیفیت آثار اعضا پیشنهاد دادند که بسیار راهگشا بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =