کد خبر: 301837
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۴
پژوهش پایه اندیشیدن است

نشست مشترک پژوهشگران کانون خراسان رضوی با مراکز رشد و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد در۲۵ آذر۱۳۹۹ مصادف با آخرین روز از برنامه هفته پژوهش با حضور مدیرکل کانون در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی؛ ابراهیم زره ساز مدیرکل کانون استان، ضمن تشکر وتبریک هفته ملی پژوهش، به بررسی ابعاد پژوهش و نقش موثر و سازنده آن در شرایط کنونی جامعه و فضای مجازی پرداختند و لزوم انجام فعالیت هایی اقدام پژوهانه با توجه به نیاز امروز شرایط جامعه تاکید ویژه نمودند.

زره ساز در ادامه گفت: پژوهش یکی از مهم ترین ابزارهای بهسازی و توسعه است و نقش در رشد نظام های آموزشی دارد. شناخت مسایل و مشکلات موجود، پیش بینی وضع آینده، تطبیق نظام آموزشی با نیازهای روز، هماهنگ ساختن نظام آموزشی با نیاز فراگیران و هزاران نیاز دیگر، همگی از طریق یک نظام پژوهشی کارآمد و پویا ممکن می‌شود.

ابراهیم زره ساز افزود: عمومی کردن پرسشگری و تقویت روحیه پژوهش در کودکان و نوجوانان از اصلی‌ترین ارکان جهت دست‌یابی به یک جامعه علمی به شمار می آید و از  دریچه آن می توان به فردایی علمی تر و بهتر از امروز را رقم زد.

وی اشاره کرد: پژوهش پایه اندیشیدن است و دستاورد آن تقویت روحیه خردورزی، پرسشگری و تفکر انتقادی‌ست. ما باید با بچه‌ها تمرین حل مساله کنیم تا او بیاموزد خودش فکر کند و به جواب برسد.

مدیر کل کانون ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های علمی مشترک کانون و پارک علم و فناوری و لزوم همکاری‌های بیشتر گفت:  امیدواریم با هم‌افزایی علمی زمینه بهتری را برای رشد و شکوفایی استعداد و نوآوری اعضا مهیا کنیم

در ادامه ایشان برگزاری جلسه امروز را نقطه عطفی در انجام فعالیت های پژوهشی بهتر و با کیفیت تر دانسته اند و بر ادامه این همکاری ها تاکید نمودند.

در ادامه: مهندس امین، معاون مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه فردوسی مشهد به ارائه توضیحات کامل و جامعی در خصوص این مرکز پرداختند. این مرکز به عنوان یک نهاد پژوهشی عملی در مشهد با بیش از ۴۵ شرکت دانش بنیان به ارائه خدمات می پردازد و از رهگذار آن طرح ها و ایده های خلاقانه و مبتکرانه را تبدیل به یک کسب و کار می نماید.

در قسمت پایانی برنامه مهندس موسوی، ریاست محترم مرکز رشد فناور دانشگاه فردوسی ضمن ابراز خرسندی از این اتفاق میمون به ارائه توضیحات تکمیلی در خصوص رسالت و اهداف مرکز رشد پرداخته و به پاسخگویی سوالات کاوشگران پرداختند. در خاتمه مقرر شد مربیان ضمن بازدید اولیه از مرکز رشد به ارائه طرح های همکاری دوجانبه و برنامه ریزی در خصوص استفاده بیشتر و موثرتر از این ارتباط به منظور سرمایه گذاری انسانی بر روی نسل آینده ساز این بوم و مرز بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =