ارائه راهکارهای قابل فهم پژوهش برای نوجوانان

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون لرستان، امروز 26 آذرماه1399 همزمان با هفته پژوهش، نشست تخصصی پژوهشی باحضور دکتر مجتبی ترکارانی پژوهشگر، مدرس دانشگاه و مسئول انجمن جامعه شناسی لرستان به صورت وبینار از سوی اداره کل کانون لرستان برگزارشد.
این نشست تخصصی با موضوع: «ارائه راهکارهای قابل فهم پژوهش برای نوجوانان» در حالی برگزارشد که همه ی مربی مسئولان و مربیان فرهنگی مراکز استان درآن حضور داشتند.

 

مجتبی ترکارانی مطالب خود را برای درک بهتر شرکت کنندگان در دو بخش برای  ارائه داد.
مدرس کارگاه درابتدا مبانی روش تحقیق و انواع ان کمی و کیفی و ترکیبی و مراحل مختلف یک تحقیق را بیان داشت و طراحی سوالات و فرضیات و روش شناسی تحقیق و شیوه ارایه گزارش و شیوه های جستجوی علمی به مربیان آموزش را تشریح کرد.
وی افزود: با توجه به اهداف و رسالت کانون پرورش فکری و انتظارات و نیازهای کودکان و نوجوانان جامعه هدف کانون برحسب میزان تحصیلات و سن به چند دسته تقسیم بندی شده و متناسب با مراحل رشد هر گروه توانایی موردنیاز پژوهشگری و کاوشگری در انها تقویت می شود.
ترکارانی در خصوص شیوه های جستجو بیان داشت: منابع تحقیق در کتابخانه و اینترنت و بانک های اطلاعاتی، پایان نامه ها و... روش های متداول جستجو برای یک کار پژوهشی هستند.
مدرس کارگاه اضافه کرد: باید در مصاحبه ها و تحقیق توانایی هایی مانند: خوب گوش دادن، مشاهده دقیق، سوال کردن، دقت کردن، خلاصه نویسی کردن و... را به اعضای مراکز آموزش دهیم.
مجتبی ترکارانی در پایان مطالب خود ابراز امیدواری کردکه چنین دوره و نشست های بتواند در توانمندسازی مربیان کانون و پیوند بین اصول و روشهای علمی کاوشگری و پژوهش با نیازها و خواسته های کودکان و نوجوانان و رشد و تقویت کنجکاوی و خلاقیت در آنها موثر بوده و در آینده  نیز تداوم پیدا کند.
این نشست، به صورت پرسش و پاسخ از طرف شرکت کنندگان و مهمان برنامه به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =