بیستمین جلسه انجمن قصه‌گویی کانون گلستان برگزار شد

تازه‌ترین نشست مجازی انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری گلستان، با حضور «مریم شفیع‌زاده»، قصه‌گو، مدرس و برگزیده جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، و به گفته‌ی مریم آریافر، مسوول انجمن قصه‌گویی گلستان، بیستمین جلسه این انجمن با موضوع « نقد و تحلیل قصه‌ها » و با حضور «مریم شفیع‌زاده»، مدرس قصه‌گویی و برگزیده جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار شد.

 در این جلسه، مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون، اعضای انجمن  علاقه‌مندان به قصه‌گویی به بحث و گفت‌وگو در خصوص قصه‌ها پرداختند.

مریم شفیع‌زاده در این نشست به اشاره به نکاتی در مورد مرز بین نمایش و  قصه‌ گویی، به اهمیت استفاده از ازار وجود در قصه‌گویی، شناخت مخاطب، شناخت قصه‌ها و اینکه از چه ابزاری و چگونه می‌توان استفاده کرد صحبت کرد.

برگزیده جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه قصه‌گویی در ایجاد جریان فکری در مخاطب، یکی از تفاوت‌های میان قصه‌گویی و نمایش را در تصویرسازی ذهنی عنوان کرد و افزود: در یک نمایش با استفاده از افراد مختلف و دکور مشخص، موقعیت و شخصیت‌ها به تصویر کشیده می‌شوند و یک تصویر واحد در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد. حال اینکه در قصه‌گویی، یک قصه‌گو به‌عنوان راوی با استفاده از قابلیت‌های فردی، بیانی و زبان بدن موقعیت‌ها و شخصیت‌ها را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند.

در ادامه این نشست، فیلم قصه‌گویی سمیه نورعلی‌شاهی، قصه‌گوی گلستانی که قبل از برگزاری نشست در گروهای انجمن‌ها بارگذاری شده بود، پخش شد و اعضای انجمن درباره متن و محتوای قصه، چگونگی ورود به قصه و همچنین کاربردی کردن آن، تحلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =