یادگیری، تحقیق و کاوشگری در دنیای مدرن امروز امری ضروری است

واحد کارشناسی آموزش و پژوهش استان همدان، در سومین روز از هفته پژوهش، اقدام به برگزاری کارگاه تخصصی آنلاین با موضوع «کاوشگری و تفکرپژوهی» در فضای اسکای روم کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، کارگاه تخصصی و آموزشی «کاوشگری و تفکر پژوهی» صبح پنج‌شنبه ۲۷ آذرماه برگزار شد.
در ابتدای این جلسه بهناز ضرابی‌زاده، مدیر کل کانون ضمن تبریک هفته پژوهش به مربیان کانون گفت: مادران، آموزگاران و مربیان نقش مهمی در تربیت پژوهشگران جامعه دارند. مادری که در برخورد با سوال فرزندش روحیه‌ای آرام و پاسخگو دارد می‌تواند امیدوار باشد فرزندی پرسشگر، منتقد و تحلیل‌گر تربیت می‌کند که برای حل مشکلات خود چاره‌اندیش و توانمند است. هم‌چنین است یک اموزگار و مربی در کانون.
ضرابی‌زاده، هم‌چنین از پژوهش به عنوان مجموعه کوشش‌های منظم و برنامه‌ریزی شده، با هدف گسترش دانش، نوآوری و حل مشکلات نام برد و بیان داشت: پژوهش در کانون پرورش فکری، یک سرمایه‌گذاری برای تحول در کشف استعدادهای هنری و ادبی کودکان و نوجوانان است.
در ادامه الهام عرفانی‌آداب، پژوهشگر و استاد دانشگاه ضمن تبریک هفته پژوهش و تشکر از کانون جهت دعوت از وی، سخنان خود را با تعریف انواع تفکر آغاز کرد.
‏وی هم‌چنین به انواع راهکارهای پرورش و تقویت تفکر خلاق و نقادانه اشاره کرد.
عرفانی‌آداب سپس پیرامون تحقیق و کاوشگری، انواع تحقیق از لحاظ کمی و کیفی و لزوم ضرورت یادگیری روش‌های تحقیق در دنیای مدرن امروز که با انفجار اطلاعات روبروست، صحبت کرد.
 ‏در ادامه این جلسه مژگان هادی، مربی‌مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شهرستان اسدآباد، به ارائه اقدام‌پژوهی خود با موضوع «چگونه می‌توانم رفتارهای نامناسب کودکان ۱۱ تا ۱۳ سال دختر مرکز اسدآباد را اصلاح نمایم؟» پرداخت.
در پایان بهناز ضرابی‌زاده از مژگان هادی در بخش مربیان و فائزه سلیمی در بخش اعضا، به نمایندگی از دیگر پزوهشگران به صورت دورسپاس تقدیر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =