تالیف 9 عنوان کتاب برای ادای دین به مقام شامخ شهدای استان

9 عنوان کتاب کودک و نوجوان در حوزه دفاع مقدس بمنظور ادای دین به مقام شامخ شهدای گرانقدر استان در کنگره 3535 شهید استان به قلم نویسندگان و شاعران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان تولید خواهد شد.

  به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان زنجان؛ علیرضا نوری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در گزارشی برگزاری کنگره ملی شهدا را یک رویداد مهم فرهنگی خواند و اظهار داشت: به منظور برگزاری این کنگره، کمیته‌های تخصصی مختلفی شکل گرفته و کارهای خود را نیز آغاز کرده‌اند تا در زمان مقرر، این یادواره مهم فرهنگی را برگزار کنند و همچنین طی جلسات متعدد ذیل کمیته‌های تخصصی، کارگروه‌های ویژه‌ای نیز برای اجرایی کردن مصوبات کار خود را آغاز کردند. اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که هم زیر مجموعه کمیته کودک و نوجوان و هم عضو کمیته تالیف و نشر کتب حوزه دفاع مقدس کنگره 3535 شهید استان زنجان است تعهداتی را در این زمینه برعهده دارد.
مدیر کل کانون در این خصوص ابراز داشت: کانون پرورش فکری با شرکت در جلسات متعدد که دبیری آن را  سرهنگ سید شمس‌الدین موسوی معاون اجرایی سپاه انصار المهدی بر عهده دارد عهده دار تالیف 9 عنوان کتاب کودک و نوجوان با موضوع‌های مختلف دفاع مقدس شده است که  با همکاری نویسندگان، شاعران و مربیان ادبی کانون که طی جلسات متعدد، در ستاد کانون برگزار گردیده اقدام به اجرایی نمودن این امر مهم کرده است.

این مسئول با اشاره به همکاری مطلوب کانون پرورش و فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با کنگره 3535 شهید استان، گفت: نویسندگان، شاعران و مربیان ادبی کانون به نمایندگی مریم بیات تبار اقدام به تالیف کتاب هایی به مضامین 1-کتاب داستان کودک با سوژه بمباران 2- داستان کودک با سوژه شهید حمید احدی 3- داستان کودک با موضوع شهید رضا سلیمانی 4- داستان کودک با موضوع شهید میرزا علی رستمخانی 5- داستان کودک با موضوع موضوع شهید ابراهیم اصغری 6- مجموعه شعر کودک و نوجوان 7- خاطره نگاری از همسر شهید ورقایی و 8- مجموعه داستان‌های کوتاه با موضوع شهدای شاخص زنجان را نموده‌اند.

علیرضا نوری همچنین در ادامه ابراز داشت: لازم بذکر است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با تشکیل انجمن ادبی سپیدار که شامل مربیان ادبی و اعضای ارشد کانون است ضمن برخورداری از حضور و فعالیت این عزیزان بعنوان نویسندگان و شعرای مطرح استانی و کشوری، گامهای بلندی را در زمینه معرفی اعضا و مربیان ادبی خود به جامعه ادبی و فرهنگی و هنری استان و کشور برداشته است و نویسندگان کانون استان در همکاری با دیگر نهادهای فرهنگی و هنری آثاری در خور را خلق نموده و اکنون در هنرنمایی دیگر بمنظور  ادای دین به مقام شامخ شهدای گرانقدر استان تولید 9 عنوان کتاب کودک و نوجوان در حوزه دفاع مقدس را در دستور کار خود قرار داده اند.
این مسئول بیان داشت: حداقل 100 عنوان کتاب برای کنگره 3535 شهید استان زنجان آماده سازی می‌شود که 9 عنوان آن بر عهده اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان است و تا سال 1400 آماده و رونمایی می‌شود.
وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای استان زنجان از اهداف اصلی این کنگره محسوب می‌شود، ادامه داد: برگزاری چنین برنامه‌هایی موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌شود و زمینه آشنایی جوانان و نسل‌های آینده جامعه را با شهدای گرانقدر استان فراهم کرده و بهترین ظرفیت برای معرفی زنجان به عنوان شهر غواصان دریا دل است.

علیرضا نوری در پایان یادآور شد: کنگره 3 هزار 353 شهید استان در سال آینده (1400) با مشارکت ادارات و سازمان های مختلف برگزار خواهد شد.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =