کد خبر: 301996
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
بازدید 286
مهرواره قصه گویی«شوچِلَه» درکانون لرستان به پایان رسید

اختتامیه مهرواره استانی قصه گویی«شوچله(شب یلدا)» به صورت (مجازی) با اجرای برنامه های متنوعی ازسوی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون لرستان، صبح امروز یکشنبه30 آذرماه 1399 آیین اختتامیه مهرواره استانی قصه گویی «شوچله (شب یلدا)» به صورت  (مجازی ) همراه با اجرای برنامه های متنوعی ازسوی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان برگزار شد.
براساس این گزارش: آیین اختتامیه این مهرواره، با حضور ثمینی معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، محمدجوادمحمدی مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان، مریم پور سرتیپ مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان، الهام دارابی رییس گروه پژوهش و ترویج قصه های ایرانی کانون کشور(سخنران مجازی)، بهزاد رضوانی مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری خرم‌آباد، عنایت صادقی رییس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش استان، محسن سپهوند کارشناس بودجه امور فرهنگی سازمان برنامه وبودجه استان و جمعی از کارشناسان کانون،در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری لرستان در خرم آباد برگزار شد و شرکت کنندگان این آیین به صورت آنلاین در بستر فضای مجازی از سراسر استان و کشور،  در حضور داشتند.
در این برنامه پس از تلاوت آیات آسمانی قرآن مجید، مهدی سعادتی کیاقاری بین المللی و رابط امور قرآنی کانون لرستان، نماهنگ دعای فرج توسط امیرحسین پارسامهر عضو کانون لرستان اجراشد و درادامه محمد سپهوند و نیما بیرانوند هردو اعضای مرکزشماره2 خرم آباد به اجرای قصه گویی پرداختند و علی مرادجانی و مسلم صالحی مربی فرهنگی و گلشن حسنوند نمایش با موضوع یلدا اجرا کردند.

 

محمدجوادمحمدی مدیر کل کانون لرستان نیز ضمن آیین باستانی شب یلدا و تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و خیرمقدم به مهمانان گفت: با توجه به بیماری کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، مهرواره استانی قصه گویی «شوچله(شب یلدا)» به صورت (مجازی ) برگزارشد.
محمدی افزود: فراخوان این مهرواره مهرماه امسال دراختیار علاقه مندان به هنر قصه گویی قرار گرفت که تا پایان مهلت ارسال آثار در 25 آذر بیش از475 اثردر بخش های، کودکان ونوجوانان، مربیان، پدربزرگ ها و معلمان و بخش آزاد به دبیرخانه این رویداد  ارسال شد که پس از داوری در مرحله اول 145 اثر انتخاب شدند و در مرحله نهایی 15 اثر به عنوان برگزیده و یک اثر کودک شایسته تقدیر شدند.
مدیر کل کانون لرستان  با قدر دانی از همه دست اندر کاران برگزاری این مهرواره عنوان داشت: دراجرای این رویداد فرهنگی،  اداره کل آموزش و پرورش لرستان و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری خرم‌آباد، کانون پرورش فکری را همراهی کردند.

 

در بخش بعدی این مهرواره ثمینی معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان ضمن قدردانی از مدیرکل و کارکنان کانون به خاطر برگزاری این برنامه فرهنگی و تبریک روز پرستار گفت: در سال گذشته کانون جشنواره قصه گویی منطقه ای بسیار خوبی را اجرا کرد که امسال به خاطر شرایط بوجود آمده به خاطر شیوع ویروس کوید19 ما شاهد برگزاری مهرواره ای به صورت مجازی هستیم که حضور تعداد بالای شرکت کنندگان، گواه بر کیفیت و علاقمندی اقشار جامعه به هنرقصه گویست.
وی دادامه بیان داشت: فلسفه وجودی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، بیانگر ماموریت های بسیار بزرگی است که برعهده این نهاد گذاشته شده است و آن تربیت کودکان ونوجوانان این دیار به عنوان نیروهای توانمند و مفید برای اداره مملکت اسلامی ما درآینده است.
وی اضافه کرد: برای خدمت به مردم و تعالی جامعه، باید فکر و اندیشه کودکان ونوجوانان را پرورش داد که این کار را مربیان توانمند کانون پرورش فکری با روشها و واسطه های تربیتی به خوبی انجام می دهند.
این آیین با اعلام برگزیدگان به صورت مجازی و اهدای لوح تقدیر و جوایزی به نیما بیرانوند، محمد سپهوند ومسلم صالحی به نمایندگی از همه برگزیدگان مهرواره، به کارخود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =