کد خبر: 302009
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۱
بازدید 223
یلدای قصه‌گویی در انجمن قصه‌گویی استان همدان

انجمن قصه‌گویی استان همدان بیست و پنجمین نشست خود را در حالی برگزار کرد، که با دو مناسبت فرخنده میلاد عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب سلام‌الله علیها و شب یلدا مصادف بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، بیست و پنجمین نشست مجازی انجمن قصه‌گویی این استان صبح روز ۳۰ آذرماه با حضور بنت‌الهدی قربانی، پرستار فعال بیمارستان بعثت برگزار شد. 
در این نشست بهناز ضرابی‌زاده، ضمن تبریک میلاد سراسر سعادت حضرت زینب کبری(س)، بزرگ پرستار دشت کربلا، از ویژه برنامه‌های جذاب انجمن قصه‌گویی استان تشکر کرد و از پرستاران به عنوان مدافعانی بی ادعا در جبهه سلامت نام برد.
در این برنامه که به صورت لایو اینستاگرامی برگزار شد، سیده‌زهره تفرشی، مربی مسئول مرکز لالجین به همراه زیبا عبدی «آوجی، مادربزرگ» به همراه قصه و نمایش رسم‌ و رسوم و آیین شب چله در همدان هم‌چون: حافظ‌خوانی، منجوق‌اندازی، متل‌خوانی و... را برای مخاطبان توضیح دادند و به بیان عادات و سنت این شب طولانی بین مردم همدان قدیم پرداختند.
سپس تفرشی علاوه بر تفال به حافظ و قرائت غزلی زیبا، قصه «پرستار مهربون» را  قصه‌گویی کرد.
در پایان، مدیرکل استان، علاوه بر تقدیر از پرستار حاضر در برنامه، از دو پرستار که از همسران همکاران کانون استان بودند به صورت دورسپاس تقدیر به عمل آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =