نشست مجازی «سجاده عشق»

نشست مجازی «سجاده عشق» با حضور حجت‌الاسلام محسن تحملی، کارشناس حوزه‌ی دین و کارشناس ارشد روان‌شناسی اسلامی در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، اهمیت و ارزش نماز و ویژگی‌های نماز مطلوب در آیات و روایات و شیوه‌ها و راه‌کارهای جذب نوجوانان به نماز، محورهای این نشست را تشکیل می‌داد. مربیان فرهنگی، هنری، ادبی مربیان مسول،کارشناسان و کارکنان دفتر استان مخاطب این برنامه بودند.

حجت‌الاسلام محسن تحملی با اشاره به آیات و روایات مربوط به نماز گفت: در قرآن کریم  بیش از ۱۲۰ بار به نماز اشاره و بر اهمیت نماز تأکید شده است. پیامبر گرامی هم در روایات مختلفی به اهمیت نماز پرداخته‌اند و می‌فرمایند نماز نور چشم من است.

این کارشناس حوزه ی دین، فواید و آثار  نماز را برشمرد و گفت: یکی از آثار نماز، گرایش پیدا کردن انسان به کارهای پسندیده است. نظم‌شناسی و وقت‌شناسی از دیگر فوایدی است که خواندن نماز به ارمغان می‌آورد.

دوری از گناه، دوری از جرایم و منکرات، ایجاد آرامش، شجاعت‌آفرینی، گرایش به امور پسندیده، ایجاد شادی و دوری از حزن و خوف از دیگر فوایدی بود که حجت‌الاسلام تحملی برای نماز برشمرد.

کارشناس ارشد روان‌شناسی اسلامی، اقامه‌ی نماز و عبادت کردن را باعث افزونی رزق و روزی عنوان کرد و گفت: بر اساس آیات قرآن، نماز ستون دین است و اگر قبول شود همه‌ی اعمال پذیرفته خواهد شد.

بخش دیگری از این نشست مجازی به چگونگی علاقه‌مندکردن نوجوانان به نماز اختصاص داشت.

داشتن سبک زندگی متناسب و اهمیت دادن به اصول اخلاقی، ارتباطی و معرفتی، تربیت صحیح فرزند و تصرف دل آنان از راه شناخت و علایق، راه‌هایی بود که حجت‌الاسلام تحملی در علاقه‌مند کردن کودک و نوجوان به نماز از آنان یاد کرد. این نشست با پرسش و پاسخ پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =