‌وبینار نشست فصلی مربیان و رابطین ادبی استان

مرکز آفرینش‌های ادبی خراسان رضوی وبینار نشست فصلی مربیان و رابطین ادبی را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی؛ این نشست ۹:۳۰ صبح شنبه ۲۹ آذر و در فضای اسکای روم و با حضور مربیان، رابطین ادبی و کارشناسان ادبی استان برگزار شد.

سمیه سلامی‌راد، کارشناس ادبی استان با اعلام این خبر گفت: محورهای اصلی این نشست با هدف آموزش مهارت‌های خلاق وکاربردی در برگزاری کارگاه‌های ادبی، تحلیل و آسیب‌شناسی، جذب و پایدارسازی عضو و با همراهی هانیه سلامی‌راد به عنوان مدرس برگزار شد.

کارشناس ادبی استان افزود: با بررسی فعالیت مربیان و برگزاری کارگاه‌های ادبی آنها در فضای مجازی به ویژه در اسکای‌روم، متوجه شدیم که تعدادی از مربیان برای تلطیف این فضا راهکارهای خلاقانه‌ای دارند؛ به همین منظور از هانیه سلامی‌راد مربی باتجربه و خلاق ادبی درخواست کردیم که در یک نشست و فرصت همفکری، روش‌های جذاب پایدارسازی اعضا در فضای مجازی را با دیگر مربیان ادبی به اشتراک بگذارد.

شروع نشست با خوانش کتاب و مشارکت از شرکت‌کنندگان همراه بود. هانیه سلامی راد ضمن تاکید بر اجرای تجربه ادبی که جزو جدانشدنی کارگاه‌های ادبی است گفت: تجربه ادبی باعث می‌شود تا کودکان با مجموعه‌ای از کلمات یک نویسنده مواجه شوند و تاثیر آن بر مخاطب کودک و نوجوان غیر قابل انکار است. او در ادامه با چند اجرای نمادین کارگاهی، به تاثیر رنگ، بازی، موسیقی و نمایش فیلم بر جذابیت کارگاه‌های نوشتن خلاق در فضای مجازی اشاره کرد.

تاکید بر شناخت اعضا و دقت در حالات روحی و شخصیتی و آگاهی از شرایط او از دیگر نکاتی بود که هانیه سلامی‌راد پیش از آغاز کارگاه‌های مجازی به آن تاکید کرد. او یادآور شد همچون کارگاه حضوری، مربی باید از عضو شناخت کافی داشته باشد تا مبادا طرحی بدهد که آسیب‌زننده باشد.

معرفی و اجرای چند طرح مناسب فضای مجازی بخش دیگر این نشست بود.  

پایان بخش این برنامه با حضور معاون فرهنگی کانون پرورش فکری استان همراه شد. محبوبه بزم‌آرا یادآور شد که مربیان ادبی می‌توانند در کنار تشکیل کارگاه‌های ادبی مجازی خود در فضای اسکای‌روم، به تولید محتوای ادبی آفلاین و انتشار آن در پروفایل مراکز پرداخته، همچنین در بخش "پیک امید" همچون قبل در تولید محتوا فعال و خلاق وارد شوند.

سومین نشست فصلی همکاران ادبی در آخرین روز از فصل پاییز و با حضور بیش از ۱۵ مربی و رابط ادبی در ساعت ۱۲ به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =