آموزش نیروهای متعهد در کانون، موجب رشد و شکوفایی می‌شود

هفتمین جلسه‌ی شورای توسعه مدیریت کانون فارس با موضوع ارتقای سلامت نظام اداری با حضور کارشناس گروه منابع توسعه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، معاون اداری مالی و کارشناسان کانون فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، در این جلسه منصور امینی، معاون اداری مالی کانون استان در رابطه با موضوع سلامت اداری، اهمیت آن و تأثیرات مثبتی که می‌تواند بر عملکرد و خلاقیت کارکنان یک سازمان داشته باشد به ارائه توضیح پرداخت. به گفته‌ی امینی،  کانون فارس با دارا بودن ۵۶ مرکزثابت، سیار وپستی، دستگاهی یاددهنده و در عین‌حال یادگیرنده است که سعی دارد فعالیت‌های خود را توسعه دهد و در راستای سلامت اداری گام بردارد.

امینی افزود: در یک سال گذشته و با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا، کانون توانست این تهدید را به فرصت تبدیل، فعالیت‌های خود را بر بستر فضای مجازی اجرا و مخاطبان خود را حفظ کند.

معاون اداری مالی کانون در ادامه گفت: شاید اولین نکته‌ای که در بحث سلامت اداری به ذهن متبادر می‌شود، موضوع فساد مالی است در حالی‌که در نگاه جدید مدیریتی به یک سازمان، این رویکرد از مبحث صرفا مالی به یک فرهنگ سازمانی تغییر یافته تا با ایجاد فرهنگ سازمانی پایدار، بتوان  نیروهای انسانی را به خودکنترلی و خودنظارتی رساند و این موضوع مهمی است که باعث اثربخشی در سازمان می‌شود. نکته‌ی اساسی در کانون برای سالم‌سازی فضای سازمانی، تربیت و آموزش نیروهایی متعهد است که بتوانند  خودکنترلی و خودنظارتی را تقویت و موجبات رشد و شکوفایی سازمان را فراهم کنند.

در ادامه این جلسه، نماینده‌ی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس، با تقسیم شاخص ارتقاء سلامت نظام اداری به سه بخش پیشگیری، نظارت و مقابله، به شرح نکات کلیدی واساسی پرداخت.

وحید نظری با تأکید بر این نکته که سلامت اداری فقط مربوط به مسائل مالی نیست و همه فرایندهای موجود در یک سیستم اداری باید در راستای سلامت اداری قرار بگیرد، گفت:  برای رسیدن به این نتیجه لازم است موضوعات مربوط به سازمان پس از بررسی در کمیته سلامت اداری، برای تایید به شورای راهبری سازمان ارجاع داده شده و به منظور اجرایی شدن موضوعات مصوب، به افراد مربوط در سازمان ابلاغ و دوباره نتیجه در شورای راهبری مورد ارزیابی قرار گیرد.

 مشخص کردن اهداف استانی کانون در بحث سلامت اداری، انتخاب و ابلاغ اعضای کمیته، تشکیل کمیته‌ی سلامت اداری، اطلاع‌رسانی قوانین و مقررات مربوط به سلامت اداری، آگاه‌سازی شهروندان و کارکنان نسبت به موضوع مهم سلامت اداری و مفاسد اداری از طرق مختلف و بازرسی و سرکشی به واحدهای استانی از دیگر موارد مطرح‌شده در این جلسه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =