کد خبر: 302137
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
بازدید 249
سرپرست کانون فارس از مرکز فرهنگی هنری اوز بازدید کرد

سعیدرضا کامرانی، سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با حضور در مرکز فرهنگی هنری اوز، با فرماندار این شهر دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، در نشست سرپرست کانون و فرمادار شهرستان اوز در رابطه با برآورد هزینه تکمیل ساختمان و رفع نیازهای مرکز اوز بحث و گفتگو شد.

علی‌اصغر علی پور، فرماندار شهرستان اوز  با اشاره به اهمیت اقدامات کانون در کمک به توسعه و ترویج ادبیات کودک و نوجوان، تولید سرگرمی‌های سازنده، انجام اقدامات پژوهشی و آموزشی در حوزه کودکان و نوجوانان و نگاه ویژه به کتاب و کتاب‌خوانی در بین کودکان و نوجوانان و ضمن برشمردن اقدامات چند سال گذشته‌ی شهرستان که منجر به معرفی اوز به عنوان شهر دوست‌دار کتاب کودک و کسب مدال برنز یونیسف شد، خواستار تسریع در راه‌اندازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر اوز و تأمین تجهیزات و امکانات مورد نیاز ساختمان در دست احداث شد.

سعیدرضاکامرانی، سرپرست کانون فارس نیز ضمن تقدیر از بانیان خیر پروژه: عبدالرحمان خضری، محمد خضری و محمد فقیهی و اشاره به این موضوع که ساختمان در دست احداث کانون در شهرستان اوز، مجموعه‌ای کم‌نظیر در سطح استان بوده و بستر بسیار مناسبی را برای پرورش کودکان و استعدادیابی آنها برای توسعه آتی شهرستان فراهم خواهد آورد، گفت: برای پیشرفت یک جامعه و یک شهر، اولین موضوع مهم، فراهم آوردن بستر فرهنگی است.

کامرانی گزارشی از کمبودهای مرکز اوز ارائه داد و تسریع در تأمین مربی و نیروی کار مرکز را گامی در جهت پیشبرد بهتر اهداف کانون و پرورش کودکان ونوجوانان دانست.

او افزود: شهر اوز از جمله شهرهایی است که در حوزه‌ی مسائل فرهنگی، پیشرو بوده و در حوزه‌ی کتاب و کتاب‌خوانی از جمله هفت شهر برتر کشور است در حالی که شش شهر دیگر همگی مراکز استان‌ها هستند؛ همچنین در حوزه ی کتاب و کتاب‌خوانی، مدال برنز سازمان یونیسف به شهرستان اوز تقدیم شده است و با وجودی که این شهرستان، تازه تأسیس است به نسبت جمعیت دارای ۶ کتاب‌خانه است که به نسبت دیگر شهرستان‌ها از نظر سرانه‌ی کتاب، با همت خیران و نیکوکارانش در وضعیت خوبی است.  

مرکز فرهنگی هنری اوز با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۹۵درصد در زیربنایی به متراژ ۵۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۷۰۰ متر ساخته شده است.

.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =