به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 10 دی 1399، وبینار آموزشی «چالشها و راهکارهای اقدام پژوهی در دوران کرونا»ویژه مربیان فرهنگی سراسر استان برگزار شد.
تدریس این وبینار را «مهنازعرب» نویسنده و مدرس اقدام پژوهی از استان تهران برعهده داشت.
وی اقدام پژوهی را یکی از انواع پژوهش دانست که به شیوه عملی یا میدانی انجام میشود و به آن پژوهش در عمل هم گفته میشود.
این مدرس امکان بازگشت مکرر به نتایج و بازنگری در گامهای پژوهش را از ویژگیهای شاخص اقدام پژوهی برشمرد.
وی در ادامه با آسیبشناسی و برشماری بخشی از چالشهای اقدام پژوهی در دوران فاصلهگذاری اجتماعی از جمله کاهش رقابت و انگیزه اعضا، بر گسترش ارتباط مربی با اعضا تاکید کرد و نوآوری در شیوههای پژوهش را از جمله هنر مربیان خلاق دانست.
این مدرس در ادامه چند راهکار عملی برای ترغیب و جلب مشارکت مربیان، اعضا و دانشآموزان در اقدام پژوهی ارائه کرد.
یادآور میشود، اداره این وبینار را«شهناز هاشمی مقدم» کارشناس آموزش و پژوهش استان بر عهده داشت.