هنر مربیان خلاق، نوآوری در شیوه‌های پژوهش است

به همت واحد آموزش و پژوهش اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین وبینار آموزشی «چالش‌ها و راهکارهای اقدام پژوهی در دوران کرونا»ویژه مربیان فرهنگی سراسر استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 10 دی 1399، وبینار آموزشی «چالش‌ها و راهکارهای اقدام پژوهی در دوران کرونا»ویژه مربیان فرهنگی سراسر استان برگزار شد.

تدریس این وبینار را «مهنازعرب» نویسنده و مدرس اقدام پژوهی از استان تهران برعهده داشت.

وی اقدام پژوهی را یکی از انواع پژوهش دانست که به شیوه عملی یا میدانی انجام می‌شود و به آن پژوهش در عمل هم گفته می‌شود.

این مدرس امکان بازگشت مکرر به نتایج و بازنگری در گام‌های پژوهش را از ویژگی‌های شاخص اقدام پژوهی برشمرد.

وی در ادامه با آسیب‌شناسی و برشماری بخشی از چالش‌های اقدام پژوهی در دوران فاصله‌گذاری اجتماعی از جمله کاهش رقابت و انگیزه اعضا، بر گسترش ارتباط مربی با اعضا تاکید کرد و نوآوری در شیوه‌های پژوهش را از جمله هنر مربیان خلاق دانست.

این مدرس در ادامه چند راهکار عملی برای ترغیب و جلب مشارکت مربیان، اعضا و دانش‌آموزان در اقدام پژوهی ارائه کرد.

یادآور می‌شود، اداره این وبینار را«شهناز هاشمی مقدم» کارشناس آموزش و پژوهش استان بر عهده داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =