کتاب‌خانه سیار روستایی شماره ۲ بیرجند افتتاح شد

دومین کتاب‌خانه سیار روستایی شهرستان بیرجند و سیزدهمین کتاب‌خانه سیار روستایی استان با حضور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و فرماندار شهرستان بیرجند افتتاح و به نام شهید دکتر محسن فخری زاده مزین شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در این خصوص گفت: دومین کتاب‌خانه سیار روستایی شهرستان بیرجند با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال  تجهیز و به کودکان و نوجوانان بیش از ۱۵ روستای شهرستان خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارایه خواهد کرد.

وی افزود:  با افتتاح این کتاب‌خانه که در آستانه اربعین شهادت دکتر محسن فخری زاده افتتاح و به نام آن شهید نامگذاری شد در مجموع  ۱۲ کتاب‌خانه سیار روستایی و یک کتاب‌خانه سیار شهری به بیش از ۲۵۰ روستا و نقاط کم برخوردار حاشیه شهرها خدمات رسانی می کنند.

گفتنی است در این مراسم که با حضور عباسعلی بهاری مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار شد علی ناصری فرماندار شهرستان بیرجند نیز طی سخانی کانون را مهد پرورش بزرگان ادبی و هنری دانست و ابراز امید واری کرد  که این کتاب‌خانه نیز مانند سایر خدمات کانون بتواند زمینه بروز استعداد های کودکان ونوجوانان مستعد استان را فراهم کند. 

رونمایی از تمثال شهید دکتر فخری‌زاده، اثر هنری مربی این کتاب‌خانه و همچنین بازدید از کتاب‌خانه پستی شهرستان بیرجند از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =